Concurs de recrutare pentru funcțiile contractuale de execuție din cadrul Protecției Copilului

14.10.2024

---

09.10.2024

---

03.10.2024

---

27.09.2024

---

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6 cu sediul în Str. Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București organizează concurs de recrutare pentru funcțiile contractuale de execuție din cadrul Protecția Copilului, în data de 02.10.2024-proba scrisă și 08.10.2024-interviul, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art.VII alin.(2) lit. a) și alin.(3) din Ordonanța de Urgență nr.115/ 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, în vederea ocupării următoarelor posturi vacante de natură contractuală, funcții de execuție, cu contract individual de muncă, pe perioadă nedeterminată, după cum urmează:

Denumirea posturilor vacante și a structurilor:

PROTECȚIA COPILULUI

  • 2 posturi instructor de educație în cadrul Complexului de Servicii Sociale pentru Copii cu Dizabilități "Istru" – Direcția Centre Copii
  • 1 post instructor de educație în cadrul Complexului de Servicii Sociale Căsuțe de Tip Familial "Acasă" – Direcția Centre Copii
  • 1 post educator în cadrul Internatului de Tip Social pentru Copii cu Dizabilități Domnița Bălașa – Direcția Centre Copii

Durata timpului de muncă: durata normală a timpului de muncă de 40 ore/săptămână, lucru în ture 12/24 ore, 12/48 ore                     (ore zi/ore noapte).

  •  1 post asistent social în cadrul Centrului de Zi ,,Sfântul Andrei,, – Directia Protecția Copilului cu Dizabilități
  • 1 post educatorîn cadrul Centrului de Zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități "Orșova"– Directia Protecția Copilului cu Dizabilități

Durata timpului de muncă: durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

1. Dosarul de concurs

1.1. În vederea participării la concurs, candidații vor depune fizic dosarul de concurs la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din Strada Cernișoara nr. 38-40, Sector 6, de luni până vineri între orele  09:00-13:00

2.2. Dosarul de concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului anexat pe site;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi înspecialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului saude către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  9. curriculum vitae, model comun european.

2.3. Formularul de înscriere la concurs, model curriculum vitae și modelul orientativ al adeverinţei care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului sunt disponibile pe site-ul instituției www.asistentasociala6.ro, împreună cu anunțul de concurs.

2.4. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

2.5. Copiile de pe actele prevăzute la lit.b) – e) precum și copia certificatului de încadrare în grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea ,,conform cu originalul,, de către secretarul comisiei de concurs.

2.6. Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale.

În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, a extrasului de pe cazierul, anterior datei de susţinere a probei scrise sau, după caz, a probei practice.

În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

2.7. Certificatul de integritate comportamentală poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

Candidații au obligaţia de a se prezenta la Direcția Resurse Umane cu documentele prevăzute la punctul 2.2. lit. b)-h) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise.

2.8.  Nerespectarea prevederilor punctelor 2.1. - 2.7. conduce la respingerea candidatului.

2.9. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

3. Condiţii generale necesare ocupării posturilor:

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă și capacitate deplină de exerciţiu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
  9. contractul să nu conţină clauze de confidenţialitate sau, după caz, clauze de neconcurenţă.

4. Condițiile specifice de participare:

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede instructor de educație în cadrul Complexului de Servicii Sociale pentru Copii cu Dizabilități "Istru"

  • Studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat
  • Vechime în muncă: nu este cazul, experienţă în domeniu constituie avantaj.

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede instructor de educație în cadrul Complexului de Servicii Sociale Căsuțe de Tip Familial "Acasă"

  • Studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat
  • Vechime în muncă: nu este cazul, experienţă în domeniu constituie avantaj.

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede asistent social în cadrul Centrului de Zi ,,Sfântul Andrei,,

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul asistență socială;
  • Aviz de exercitare a profesiei de asistent social emis de Colegiul Astenţilor Sociali din România;
  • Vechime în muncă: nu este cazul, experienţă în domeniu constituie avantaj.

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuție de educator în cadrul Internatului de Tip Social pentru Copii cu Dizabilități Domnița Bălașa

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul științelor sociale, științelor umaniste și arte
  • Vechime în muncă: minim 1 an    

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuție de educator în cadrul Centrului de Zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități "Orșova"

  • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul științelor sociale, științelor umaniste și arte
  • Vechime în muncă: nu este cazul, experienţă în domeniu constituie avantaj.

5. Probele stabilite pentru concurs:

Selecţia dosarelor de înscriere la concurs, probă scrisă şi interviu.
Fiecare probă de concurs are caracter eliminatoriu.
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă.

6. Locul, data şi ora desfăşurării probelor:

Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor depune dosarul fizic de concurs în perioada 11.09.2024-24.09.2024 inclusiv, de luni până vineri între orele  09:00-13:00, la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr. 38-40 Sector 6 București.

Data, ora și locul organizării selecției dosarelor de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare – 26.09.2024 ora 10:00, la sediulDirecţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr. 38-40 Sector 6 București.
Data, ora şi locul organizării probei scrise: 02.10.2024, ora 10:30, – în sediul din Aleea Istru nr. 4, (zona Prelungirea Ghencea) Sector 6, București.
Data, ora şi locul organizării interviului: 08.10.2024, ora 10:30, – în sediul din Aleea Istru nr. 4, (zona Prelungirea Ghencea) Sector 6, București.
Rezultatele, la fiecare probă, vor fi afișate la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr. 38-40 și pe pagina de internet www.asistentasociala6.ro la rubrica "Carieră".

Bibliografia și tematica stabilită, precum și atribuțiile stabilite conform fișelor de post se regăsesc pe site-ul D.G.A.S.P.C. Sector 6 www.asistentasociala6.ro , la secțiunea "Despre Noi - Carieră" și la sediul D.G.A.S.P.C. Sector 6 din Str. Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București.

7. Bibliografia și tematica de concurs:

Complexul de Servicii Sociale pentru Copii cu Dizabilități "Istru" – instructor de educație

  • Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; - integral
  • Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Cap.II – Executarea contractului individual de muncă;
  • Manualul educatorului – Educație pentru integrare socială – CRIPS, 2015, - integral.

Complexul de Servicii Sociale Căsuțe de Tip Familial "Acasă" – instructor de educație

  • Legea nr. 272/2004 cu privire la protecția şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările si completările ulterioare, – integral;
  • Legea nr.53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificările si completările ulterioare, - Cap. II - Executarea  contractului individual de muncă;
  • Manualul educatorului – Educație pentru integrare social – CRIPS, 2015, - integral .

Internatul de Tip Social pentru Copii cu Dizabilități ,,Domnița Bălașa,, - educator

  • Legea nr. 272/2004 cu privire la protecția şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările si completările ulterioare, – integral;
  • Legea nr.53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificările si completările ulterioare, - Cap. II - Executarea  contractului individual de muncă;
  • Manualul educatorului – Educație pentru integrare social – CRIPS, 2015, - integral .

Centrul de Zi ,,Sfântul Andrei,, - asistent social

  • Legea nr. 272/2004 cu privire la protecția şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările si completările ulterioare, – integral;
  • Legea nr.53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificările si completările ulterioare, - Cap. II - Executarea contractului individual de muncă.
  • Legea nr. 156/2023 privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie, - integral;
  • HG. Nr. 797/2017 privind Regulamentul-cadru de organizare și funcționare ale Direcției Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului,- integral;
  • Ordinul 27/2019, privind privind aprobarea standardele minime obligatorii pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor;

Tematică:

  • SECȚIUNEA 1 MODULUL I- ACCESAREA SERVICIULUI ( Standardele 1-3: Informare, Admitere, Încetarea serviciilor);
  • MODULUL II - EVALUARE ȘI PLANIFICARE (Standardele 1-2: Evaluare, Planificarea activitățiilor/serviciilor);
  • MODULUL III - ACTIVITĂȚI DERULATE /SERVICII ACORDATE ( Standardele 1-4: Informare și Consiliere, Educație, Integrare/Reintegrare în familie și societate, Recreere și Sociallizare);
  • MODULUL V: - DREPTURI ȘI ETICĂ ( Standardele 1-4: Respectarea drepturilor beneficiarilor și a eticii profesionale, Relațiile copilului cu persobnalul, Protecția împotriva abuzurilor și neglijării, Sugestii/Sesizări/Reclamații/Notificări).

Centrul de Zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități "Orșova" - educator

  • Legea nr. 272/2004 cu privire la protecția şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările si completările ulterioare, – integral;
  • Legea nr.53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificările si completările ulterioare, - Cap. II - Executarea contractului individual de muncă.
  • Ordinul 27/2019, privind privind aprobarea standardele minime obligatorii pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor;

Tematică:

  • SECȚIUNEA 1 MODULUL I- ACCESAREA SERVICIULUI ( Standardele 1-3: Informare, Admitere, Încetarea serviciilor);
  • MODULUL II - EVALUARE ȘI PLANIFICARE (Standardele 1-2: Evaluare, Planificarea activitățiilor/serviciilor);
  • MODULUL III - ACTIVITĂȚI DERULATE /SERVICII ACORDATE ( Standardele 1-4: Informare și Consiliere, Educație, Integrare/Reintegrare în familie și societate, Recreere și Sociallizare);
  • MODULUL V: - DREPTURI ȘI ETICĂ ( Standardele 1-4: Respectarea drepturilor beneficiarilor și a eticii profesionale, Relațiile copilului cu persobnalul, Protecția împotriva abuzurilor și neglijării, Sugestii/Sesizări/Reclamații/Notificări).
  • ,,Metode interactive de grup” - Ghid metodic- editura Arves, Silvia Breban, Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga

Tematică:

  • pag. 9-32: Pledoarie pentru schimbare, Nevoile educației moderne, Importanța metodelor interactive de grup, Obiectivele metodelor interactive, Educatoarea și Copiii.

8. Calendarul de desfășurare a concursului:

11.09.2024 – 24.09.2024

Perioada de depunere a dosarelor de concurs

27.09.2024

Afișare rezultate selecție dosare

30.09.2024

Depunere contestaţie rezultate selecţie dosare

01.10.2024

Afişare rezultate contestaţii selecţie dosare

02.10.2024

Data desfăşurării probei scrise

03.10.2024

Afişare rezultate proba scrisă

04.10.2024

Depunere contestaţii proba scrisă

07.10.2024

Afişare rezultate contestaţii proba scrisă

08.10.2024

Data de desfăşurare a interviului

09.10.2024

Afişare rezultate interviu

10.10.2024

Depunere contestaţii interviu

11.10.2024

Comunicare rezultate contestaţii interviu

14.10.2024

Comunicare rezultate finale

 9 .Atribuțiile posturilor

Atribuțiile postului de instructor de educație din cadrul Complexului de Servicii Sociale pentru Copii cu Dizabilități "Istru"

  • Respectă Regulamentul de Ordine Interioară;
  • Respectă Regulamentul de Organizare si Funcționare;
  • Respectă normele de protecția muncii și de sănătate potrivit reglementărilor în vigoare;
  • Cunoaște misiunea SRD și are responsabilitatea de a informa părintele sau reprezentantul legal al copilului despre obiectivele misiunii
  • Cunoaște locul SRD în cadrul sistemului de servicii sociale şi are responsabilitatea de a informa părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului despre locul SRD în sistemul de servicii sociale şi celelalte servicii cu care SRD relaţionează;
  • Participă, că persoană de referinţă pentru copilul aflat în casuță la realizarea programului special de acomodare, după admiterea acestuia în SRD;
  • Respectă procedurile de lucru, stabilite pentru Căsuță, conform standardelor;
  • Participă la elaborarea PIS-urilor (nevoi educaţionale, recreere-socializare, deprinderi de viaţă independentă, îngrijire şi promovare a bunăstării etc.) în colaborare  cu psihologul din centru şi/sau a altor membrii ai echipei pluridisciplinare;
  • Lucrează pentru atingerea obiectivelor din PIS stabilite împreună cu specialiștii responsabili
  • Participă în cadrul echipei pluridisciplinare la reevaluarea copilului  cu ocazia ieşirii acestuia din SRD;
  • Oferă sprijin concret şi încurajează copiii în a menţine legăturile cu părinţii, cu familia lărgită şi cu alte persoane importante sau apropiate faţă de ei;
  • Participă la promovarea imaginii SR în comunitate şi sprijină copiii în participarea lor la cât mai multe activităţi în cadrul comunităţii;
  • Participă la elaborarea şi realizarea programelor de recreere şi socializare extraşcolare în şi în afara căsuței;
  • Participă la însuşirea de către copiii din casută a deprinderilor de viață independentă;
  • Realizează activităţi de educaţie informală; 
  • Se ocupă de dezvoltarea deprinderilor de igienă personală a copiilor;
  • Supraveghează, alături de personalul medical al centrului starea de sănătate şi bunăstarea copilului, semnalizează în cel mai scurt    timp orice incident privitor la sănătatea copilului;
  • Însoțește si supravegează copiii pe perioada internării în spital;
  • supraveghează copiii pe tot timpul șederii în căsuță;
  • Întreţine igiena spatiului și a întregului mobilier aflat în căsuțe ;
  • Însoțesc copiii din căsuțe, zilnic la școală ;
  • Va aborda relaţiile cu copiii din cadrul căsuței în mod nediscriminator, fără antipatii sau favoritisme, folosind un limbaj şi formule de adresabilitate adecvate, respectând în totalitate standardele şi prevederile Legii 272/2004, referitoare la comportamentul personalului faţă de copiii instituţionalizaţi;
  • Asigură copiilor protecţie şi asistentă în cunoaşterea şi exercitarea drepturilor lor conform legislaţiei în vigoare;
  • Sesizează conducerea/echipa pluridisciplinara din centru despre orice tentative sau situaţie de abuz, neglijare sau exploatare a copilului;
  • Personalul educativ din centru cunoaşte procedurile prin care primeşte, înregistrează şi participa la soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor din partea copiilor şi părinţilor lor;
  • Asigură, alături de tot personalul, realizarea măsurilor privind siguranţă şi securitatea copiilor din centru, conform Standardelor Minime Obligatorii şi Metodologiei de Organizare şi Funcţionare a SRD;
  • Se conformează oricăror altor dispoziţii ale şefului de centru, în măsura competențelor profesionale;

Atribuțiile postului de instructor de educație din cadrul Complexului de Servicii Sociale Căsuțe de Tip Familial "Acasă"

  • Cunoaște misiunea SR și are responsabilitatea de a informa orice părinte sau reprezentant legal al copilului despre obiectivele misiunii SR;
  • Cunoaște locul SR în cadrul sistemului de servicii sociale și are responsabilitatea de a informa părinții sau reprezentanții legali ai copilului despre locul SR în sistemul de servicii sociale și celelalte servicii cu care SR relaționează;
  • Participă, ca persoană de referință pentru copilul aflat în complex la realizarea programului special de acomodare după admiterea   acestuia în SR;
  • Participă la elaborarea PIS-urilor (recreere-socializare, deprinderi de viața independentă) în colaborare cu psihologul din complex și/sau a altor membrii ai echipei pluridisciplinare;
  • Participă în cadrul echipei pluridisciplinare la reevaluarea copilului cu ocazia ieșirii acestuia din SR;
  • Oferă sprijin concret și încurajează copiii în a menține legăturile cu părinții, cu familia lărgită și cu alte persoane importante sau apropiate față de ei;
  • Informează părinții cu privire la orice aspecte legate de viața copilului, de dezvoltarea sa fizică și mentală pe parcursul șederii în complex;
  • Participă la promovarea imaginii complexului în comunitate și sprijină copiii în participarea lor la cât mai multe activități în cadrul comunității;
  • Participă la elaborarea și realizarea programelor de recreere și socializare extrașcolare în și înafara complexului;
  • Participă la însușirea de către copiii din complex a deprinderilor de viață independentă;
  • Realizează activități de educație informală și nonformală;
  • Însoțește și supraveghează copii pe perioada șederii în complex (servirea mesei, activități educative și recreative în club și în curtea  interioară a complexului, etc);
  • Se ocupă de dezvoltarea deprinderilor de igienă personală a copiilor
  • Supraveghează, alături de personalul medical al complexului starea de sănătate și bunăstarea copilului, semnalizează în cel mai scurt timp orice incident privitor la sănătatea copilului;
  • Supraveghează copiii pe timpul nopții;
  • Va aborda relațiile cu copiii din cadrul centrului în mod nediscriminator, fără antipatii sau favoritisme, folosind un limbaj și formule de adresabilitate adecvate, respectând în totalitate standardele și prevederile Legii 272/2004, referitoare la comportamentul personalului față de copiii instituționalizați;
  • Asigură copiilor protecție și asistență în cunoașterea și exercitarea drepturilor lor conform legislației în vigoare;
  • Sesizează conducerea/echipa pluridisciplinară din centru despre orice tentativă sau situație de abuz, neglijare sau exploatare a copilului;
  • Personalul educativ din complex cunoaște procedurile prin care primește, înregistrează și participă la soluționarea sesizărilor și reclamațiilor din partea copiilor și părinților lor;
  • Asigură, alături de tot personalul, realizarea măsurilor privind siguranță și securitatea copiilor din complex, conform Standardelor Minime Obligatorii și Metodologiei de Organizare și funcționare a SR;
  • Se conformează oricăror altor dispoziții ale șefului de complex în limita competențelor profesionale

Atribuțiile postului de asistent social din cadrul Centrului de Zi ,,Sfântul Andrei,,

  • Respecta Regulamentul de Ordine Interioara al DGASPC sector 6;
  • Respectă Regulamentul de Ordine Interioara al Centrului de Zi “Sf. Andrei”;
  • Respectă Regulamentul de Organizare si Funcționare, Procedurile Interne de Funcționare ale centrului;
  • Respectă Standardele Minime Obligatorii prevăzute in Ord.24/2004 în relațiile cu copiii și alt personal din centru;
  • Respectă normele PSI și NTSM sub semnătura proprie și participă la instruirea teoretică și practică;
  • Îşi însuşeşte şi este la curent cu legislaţia în vigoare privind protecţia copilului;
  • Apără şi respectă drepturile şi interesele superioare ale copiilor;
  • Respectă obligaţiile asumate prin semnarea contractului individual de muncă;
  • Respectă Codul Deontologic al Profesiei;
  • Pastrează confidenţialitatea informaţiilor legate de situaţia copiilor şi a activităţilor desfăşurate;
  • Participă la însuşirea şi aplicarea măsurilor de prim ajutor;
  • Participă la cursuri privind protecţia copilului şi alte teme, în vederea unei pregătiri profesionale continue;
  • Participă la întruniri periodice pentru schimburi de experienţă cu asistenţii sociali din cadrul D.G.A.S.P.C. Sector 6;
  • Organizează și participă la procesul de admitere al beneficiarilor în Centrul de Zi “Sf. Andrei”;
  • Realizează evaluarea inițială a copiilor  pentru care se solicită înscrierea în cadrul Centrului de Zi “Sf. Andrei”,  în vederea identificării nevoilor și a necesității acordării serviciilor sociale;
  • Întocmeşte anchete sociale, pentru clarificarea situaţiei familiale a copiilor, efectuând vizite la domiciliul reprezentanților copilului, în timp util;
  • Instrumentează cazurile beneficiarilor centrului, pe toată perioada în care sunt înscriși în cadrul centrului, completând dosarele copiilor şi obţinând toate actele necesare clarificării situaţiei socio-familiale a acestora;
  • Semnează împreună cu familia sau reprezentantul legal al copilului Contractul de servicii;
  • Propune și realizează împreună cu echipa multidisciplinară Planul de Intervenție Personalizată pentru fiecare copil și îl aduce la cunoștința membrilor familiei sau reprezentantului legal al copilului;
  • ntocmeşte rapoarte cu privire la activitatea desfăşurată sau pentru diferite situații, ori de câte ori este necesar;
  • Transmite, cu aprobarea șefului de serviciu, orice document sau situație solicitată, la termenele stabilite, către organismele solicitante;
  • Realizeză reevaluarea trimestrială a beneficiarilor, și/sau când situația o impune datorită unor modificari în contextul socio-familial al copilului;
  • Colaborează împreună cu echipa pluridisciplinară privind implementarea şi desfăşurarea activităților ce au ca scop sprijinerea copiilor din cadrul centrului, urmărind interesul superior al copilului;
  • Păstrează permanent contactul cu părinții copiilor din centru sau cu reprezentanții legali ai acestora, prin întâlniri programate la sediul centrului sau  efectuând vizite la domiciliu;
  • Informează, îndrumă și consiliază familia copilului cu privire la îmbunătățirea situației sociale și satisfacerea nevoilor copilului;
  • Participă la întrunirile periodice organizate cu părinții copiilor beneficiari ai centrului;
  • Participă la întâlnirile echipei pluridisciplinare, precum şi la şedinţele administrative organizate în cadrul centrului;
  • Respectă dispozițiile echipei pluridisciplinare, în limita competentei profesionale;
  • Participă la rezolvarea oricărei situaţii deosebite din cadrul centrului;
  • Colaborează cu celelalte servicii ale DGASPC sector 6 în vederea rezolvării problemei declarate de către beneficiar și/sau ceilalți specialiști implicați în instrumentarea cazului;
  • Sesizează cazurile de abuz semnalate de către persoanele implicate în supravegherea copiilor, şefului ierarhic;
  • Abordează relaţiile cu beneficiarii și instrumentează cazurile în mod nediscriminator, fără antipatii sau favoritisme, respectând în totalitate standardele şi prevederile legii;
  • Coordonează activitatea voluntarilor/studenților aflați în practică implicați în activitățile centrului de zi;
  • Propune și se poate implica în realizarea unor activități de petrecerea timpului liber (excursii, vizite la muzee, teatru, circ) pentru copiii centrului, putând uneori chiar să-i însoțească în calitate de supraveghetor.
  • Efectuează orice alte activități solicitate de șeful de centru, in limita competenței profesionale.

Atribuțiile postului de educator în cadrul Internatului de Tip Social pentru Copii cu Dizabilități Domnița Bălașa

  • cunoaşte locul serviciului în cadrul sistemului de servicii sociale şi are responsabilitatea de a informa părinţii sau si reprezentanţii legali ai copilului  despre locul acestuia în sistemul de servicii sociale şi celelalte servicii cu care relaţionează;
  • participă, ca persoană de referinţă pentru copilul aflat în centru la realizarea programului special de acomodare după admiterea acestuia;
  • participă la derularea activităților desfășurate pentru însușirea deprinderilor de viaţa independentă în colaborare  cu psihologul din centru şi/sau  alti membrii ai echipei pluridisciplinare;
  • informează părinţii cu privire la orice aspecte legate de viaţa copilului, de dezvoltarea sa fizică şi mentala pe parcursul şederii în centru;
  • participa la promovarea imaginii centrului în comunitate şi sprijină copiii/tinerii în participarea lor la cât mai multe activităţi în cadrul acesteia;
  • participă la realizarea activităților de recreere şi socializare extraşcolare în şi în afara centrului;
  • realizează activităţi de educaţie informală;
  • însoţeşte şi supraveghează copiii/tinerii pe perioada şederii în centru (servirea mesei, activităţi educative şi   recreative în spatiul special amenajat şi în curtea interioară a cladirii etc);
  • se ocupă de dezvoltarea deprinderilor de igienă personală a copiilor;
  • supraveghează, alături de personalul medical al centrului starea de sănătate şi bunăstarea copilului/tanarului, semnaleaza în cel mai scurt timp orice incident privitor la sănătatea copilului;
  • supraveghează copiii/ tineriipe timpul nopţii;
  • educatorul va aborda relaţiile cu copiii/tinerii din cadrul centrului în mod nediscriminator, fără antipatii sau favoritisme, folosind un limbaj şi formule de adresabilitate adecvate, respectând în totalitate  prevederile Legii 272/2004, referitoare la comportamentul personalului faţă de copii/tineri;
  • asigură copiilor/tinerilor protecţie şi asistentă în cunoaşterea şi exercitarea drepturilor lor conform legislaţiei în vigoare;sesizează conducerea/echipa pluridisciplinara din centru despre orice tentative sau situaţie de abuz,neglijare sau exploatare acestora;
  • cunoaşte procedurile prin care primeşte, înregistrează şi participa la soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor din partea copiilor şi părinţilor lor;
  • asigură,alături de tot personalul, realizarea măsurilor privind siguranţa şi securitatea copiilor/tinerilor din centru, conform  legislatiei in vigoare;
  • îndeplineşte atribuţiile “ofiţerului de serviciu” prevăzute în Regulamentul   centrului;
  • raspunde pentru orice activitate desfasurata conform fisei de post;
  •  se conformează oricăror altor dispoziţii ale şefului de centru în limitele competentelor profesionale;
  • respecta  Regulamentul de Organizare si Functionare  al DGASPC sector 6;
  •  respectă Regulamentul Intern  şi prevederile din fişa postului;
  • respectă obligaţiile asumate prin semnarea contractului individual de muncă;
  •  respectă Normele de protecţie a muncii si de sanatate potrivit reglementarilor in vigoare;  
  • participa la   instruirea teoretică şi practică;
  •  participă la însuşirea şi aplicarea măsurilor de prim ajutor;
  • participă la cursuri privind protecţia copilului şi pregătirea profesională;
  • participă la şedinţele echipei pluridisciplinare şi şedinţele de lucru din centru.

Atribuțiile postului de educator din cadrul Centrului de Zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități "Orșova"

  • Realizează evaluarea inițială, periodică și finală din punct de vedere educațional a copiilor repartizați;
  • Participare la întocmirea planificării activităților educaționale de grup săptămânale și la planificările activităților recreative și de socializare săptămânale și lunare;
  • Pregătește, organizează și susține activități de educație formală și nonformală de grup cu copiii preșcolari cu tulburări de neurodezvoltare din Centrul de Zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități ”Orșova” și întocmește Fișele educaționale aferente activităților susținute în calitate de formator;
  • Participă și se implică în gestionarea grupului de copii în timpul activităților educaționale de grup ca și co-formator;
  • Completează fișele de prezență ale copiilor;
  • Realizează intervenții educaționale individualizate de recuperare pentru copiii repartizați în vederea îndeplinirii obiectivelor propuse  în Programul Educațional Individualizat;
  • Transmite părinților prin colaje foto și video pe grupul părinților pe whatsapp activitățile educaționale de grup, săptămânal;
  • Asigură asistența copiilor la somn, servirea mesei, activități recreative și de socializare și este responsabilă de securitatea și asistența  copiilor pe tot parcursul programului centrului;
  • Participă la activitățile recreative și de socializare structurate în afara centrului și întocmește, ori de câte ori este cazul raportul privind desfășurarea acestor activități;
  • Participă, ocazional, la informarea inițială a beneficiarilor sau potenționalilor beneficiar ai centrului întocmind rapoarte de informare inițială;
  • Întocmește note telefonice de convorbire cu părinții sau cu alte persoane de referință pentru activitatea centrului;
  • Întocmește rapoarte de intrare și ieșire din centru a copiilor repartizați, Adeverințe, Rapoarte de stadiu și alte documente necesare pentru activitatea centrului;
  • Ajută părinții sau aparținătorii copiilor-beneficiari ai centrului să completeze documentele privind respectarea legislației privind GDPR, Chestionarul pentru măsurarea gradului de satisfacție a beneficiarului și a Fișei de feedback.
  • Consiliază părinţii cu privire la orice aspecte legate de viaţa copilului, de dezvoltarea fizică şi mentală a acestora;
  • Implementează obiectivele educaționale stabilite în programul educațional de intervenție (PEI);
  • Informează părintele cu privire la aceste obiective educaționale și îl încurajează pe acesta să le dezvolte și în mediul familial;
  • Participă la sedinţele echipei pluridisciplinare;
  • Participă, ca persoană de referinţă pentru fiecare copil repartizat, la realizarea programului special de acomodare după admiterea acestuia in centru;
  • Participă la elaborarea planului personalizat de intervenție pentru fiecare copil din grupă care îi este reapartizat (nevoi educaţionale, recreere-socializare, deprinderi de viaţă independentă, îngrijire și promovare a bunastării etc.) (PPI);
  • Respectă normele de protecția muncii și de sănătate potrivit reglementărilor în vigoare;
  • Respect Regulamentul de Organizare și Funcționare al DGASPC sector 6;
  • Respectă Regulametul Intern;
  • Organizează activităţi educaționale de grup, în funcţie de nevoile copiilor, stimulând libera exprimare a opiniei, contribuind la educarea spiritului de echipă, la promovarea întrajutorării, a comunicării între copii;
  • Asigură și răspunde de securitatea copiilor și le oferă condiții optime dezvoltării fizice, psihice și afective;
  • Ajută copilul să dezvolte relaţii pozitive cu ceilalţi: cu părinţii, cu personalul din instituţie şi alţi profesionişti implicați în activitățile centrului;
  • Încurajează copiii să-şi exprime opiniile cu privire la toate aspectele care-i privesc;
  • Respectă, în interacţiunea cu copilul, valorile de bază ale unei relaţii umane de calitate: căldură şi afecţiune, limite clare şi bine precizate, disponibilitatea de a răspunde întrebărilor copilului;
  • Respectă demnitatea copilului şi foloseşte formula de adresare preferată de copil;
  • Cunoaşte particularităţile de vârstă, de handicap, diferenţele individuale de conduit şi istoricul copiilor de la grupă astfel încât să poată stabili o comunicare şi o relaţionare adecvată cu aceştia;
  • Abordează relaţiile cu copiii sau cu grupul de copii în mod nediscriminator, fără antipatii şi favoritisme; ştie să observe, să recunoască şi să încurajeze toate aspectele pozitive ale comportamentului copilului; să nu judece sau să eticheteze copilul; să fie capabil să negocieze şi să ofere recompense copilului; să ştie cum să formeze la copil simţul responsabilităţii, de asumare a consecinţelor faptelor sale; să transmit copilului prin mesaje verbale şi nonverbal că este permanent alături de el; să fie capabil să stabilească limite în relaţia cu copilul şi cum să le facă acceptate de către acesta;
  • Participă la promovarea imaginii centrului în comunitate şi sprijină copiii în participarea lor la cât mai multe activităţi în cadrul comunităţii;
  • Sesizează conducerea/echipa pluridisciplinară din centru despre orice tentativă sau situaţie de abuz, neglijare sau exploatare a copilului;
  • Cunoaşte procedurile de lucru prin care primeşte, înregistrează şi participă la soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor din partea copiilor și părinţilor lor;
  • Participă  la ședintele periodice organizate la nivelul centrului;
  • Se asigură de  existența  actelor de la dosarele copiilor.
  • Respectă metodologia de lucru,strategia centrului din care face parte;
  • Participă la întâlniri ale echipei pluridisciplinare;
  • Apără şi respectă drepturile copiilor;
  • Participă la activităţi şi cursuri de formare profesională continuă;
  • Respectă normele de protecția muncii și de sănătate potrivit normativelor în vigoare
  • Îndeplineşte orice alte atribuţii trasate de şeful ierarhic superior în limitele competenței profesionale;

Coordonate de contact:

Adresa: Str.Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București
Telefon 021/7457237
Email: resurseumane@dgaspc6.com

Înapoi

Data publicării: 11 sep 2024

Descarcă aplicația mobilă de sesizări eSector6!

Google Play
Versiune minimă: Android 8.0

AppStore
Versiune minimă: iOS 13.0

Campanii active

Servicii medicale gratuite pentru Bucureșteni, prin proiectul SAFE

Află mai multe despre SAFE

021.9970: Instrument de informare și consultanță pentru cetățenii Sectorului 6

 119 - numărul unic pentru copii

 0731624849 - TELEFONUL DE URGENŢĂ ÎN SECTORUL 6

Campania Spune “NU” cerşetoriei!

© 2024 - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, Bucureşti

 

DGASPC Sector 6 este certificată ISO escim DGASPC Sector 6 este certificată ISO 9001 DGASPC Sector 6 este certificată ISO 37001

 

 

 

Website realizat în cadrul proiectului “Primărie fără hârtie II – Digitalizarea DGASPC Sector 6 prin soluție informatică inovativă ca măsură de simplificare administrativă și de optimizare a furnizării serviciilor de asistență socială pentru cetățeni” Cod SMIS 153535 în cadrul Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Site realizat în cadrul proiectului POCA