Concurs de recrutare pentru ocuparea a 3 posturi de psiholog practicant

01.08.2024

---

31.07.2024

---

29.07.2024

---

23.07.2024

---

17.07.2024

---

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6 cu sediul în Str. Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București organizează concurs de recrutare pentru funcțiile contractuale de execuție, în data de 22.07.2024 - proba scrisă și 26.07.2024 - interviul, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art.VII alin.(2) lit.a) și alin.(3) din Ordonanța de Urgență nr.115/ 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, în vederea ocupării următoarelor posturi vacante de natură contractuală, funcții de execuție, cu contract individual de muncă, pe perioadă nedeterminată, după cum urmează:

1. Denumirea posturilor vacante și a structurilor în cadrul cărora se află acestea:

1.1. PROTECȚIA COPILULUI

  • 1 post psiholog practicant în cadrul Complexului de Servicii Apartamente Sociale de Tip Familial
  • 1 post psiholog practicant în cadrul Centrului de zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități ,,Ghencea,,

Durata timpului de muncă: durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

1.2. PROTECȚIE SOCIALĂ

  • 1 post de psiholog practicant în cadrul Serviciului Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap

Durata timpului de muncă: durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

2. Dosarul de concurs vezi detalii

2.1. În vederea participării la concurs, candidații vor depune fizic dosarul de concurs la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din Strada Cernișoara nr. 38-40, Sector 6, de luni până vineri între orele  09:00-13:00

2.2. Dosarul de concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului anexat pe site;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi înspecialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului saude către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  9. curriculum vitae, model comun european.

2.3. Formularul de înscriere la concurs, model curriculum vitae și modelul orientativ al adeverinţei care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului sunt disponibile pe site-ul instituției www.asistentasociala6.ro, împreună cu anunțul de concurs.

2.4. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

2.5. Copiile de pe actele prevăzute la lit.b) – e) precum și copia certificatului de încadrare în grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea ,,conform cu originalul,, de către secretarul comisiei de concurs.

2.6. Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale.

În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, a extrasului de pe cazierul, anterior datei de susţinere a probei scrise sau, după caz, a probei practice.

În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

2.7. Certificatul de integritate comportamentală poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
Candidații au obligaţia de a se prezenta la Direcția Resurse Umane cu documentele prevăzute la punctul 2.2. lit. b)-h) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise.

2.8.  Nerespectarea prevederilor punctelor 2.1. - 2.7. conduce la respingerea candidatului.

2.9. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

3. Condiţii generale necesare ocupării posturilor vezi detalii

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă și capacitate deplină de exerciţiu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
  9. contractul să nu conţină clauze de confidenţialitate sau, după caz, clauze de neconcurenţă.

4. Condițiile specifice de participare vezi detalii

4.1. PROTECȚIA COPILULUI

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede psiholog practicant în cadrul Complexului de Servicii Apartamente Sociale de Tip Familial

Studii: Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul psihologie
Atestat de liberă practică emis de Colegiul Psihologilor din Romania
Vechime: nu e cazul

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede psiholog practicant în cadrul Centrului de zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități ,,Ghencea,,

Studii: Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul psihologie
Atestat de liberă practică emis de Colegiul Psihologilor din Romania 
Vechime: nu e cazul

4.2  PROTECȚIE SOCIALĂ

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede psiholog practicant în cadrul Serviciului Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap

Studii: Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul psihologie
Atestat de liberă practică emis de Colegiul Psihologilor din Romania
Vechime: nu e cazul

5. Probele stabilite pentru concurs:

  • selecţia dosarelor de înscriere la concurs, probă scrisă şi interviu.

Fiecare probă de concurs are caracter eliminatoriu.
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă.

6. Locul, data şi ora desfăşurării probelor:

Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor depune dosarul fizic de concurs în perioada 01.07.2024 – 12.07.2024 inclusiv, de luni până vineri între orele  09:00-13:00, la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr. 38-40 Sector 6 București.

Data, ora și locul organizării selecției dosarelor de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare – 16.07.2024 ora 10:00, la sediulDirecţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr.38-40 Sector 6 București.

Data, ora şi locul organizării probei scrise: 22.07.2024, ora 10:00, – în sediul Protecția Copilului din Aleea Istru, nr.4B, Sector 6, București.

Data, ora şi locul organizării interviului: 26.07.2024, ora 10:00, – în sediul Protecția Copilului din Aleea Istru, nr.4B, Sector 6, București.

Rezultatele, la fiecare probă, vor fi afișate la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr. 38-40 și pe pagina de internet www.asistentasociala6.ro la rubrica "Carieră".

Bibliografia și tematica stabilită, precum și atribuțiile stabilite conform fișelor de post se regăsesc pe site-ul D.G.A.S.P.C. Sector 6 www.asistentasociala6.ro , la secțiunea "Despre Noi - Carieră" și la sediul D.G.A.S.P.C. Sector 6 din Str. Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București.

Coordonate de contact:

Adresa: Str.Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București
Telefon 021/7457237
Email: resurseumane@dgaspc6.com

7. Bibliografia și tematica de concurs vezi detalii

7.1. Psiholog practicant  - Complexul de Servicii Apartamente Sociale de Tip Familial 

  • Legea nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare - integral;
  • Ordinul nr.25/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidenţial destinate copiilor din sistemul de protecţie specială -
    Secțiunea I - Modul I – Accesarea serviciului - Standard 1 – Admiterea în centrul rezidențial Standard 2 – Încetarea îngrijrii în centrul rezidențial
    Modul II – Evaluare și planificare - Standard 1 – Evaluarea copilului Standard 2 – Planificarea serviciilor
    Modul III – Viața cotidiană - Standard 4 – Relația cu familia și alte persoane apropiate Standard 5 – Participare și implicare în viața personală și a comunității
    Modul VII – Drepturi și etică - Standard 1 – Respectarea drepturilor copilului și a eticii profesionale Standard 2 – Relațiile copiilor cu personalul
    Modul VIII – Protecția împotriva abuzurilor și neglijării - Standard 1 – Protecția împotriva abuzurilor și neglijării Standard 2 – Controlul comportamenului;
  • Cartea “Ghid aplicativ de evaluare clinică a copiilor și adolescenților” – Elena Otilia Vladislav, București, Editura SPER, 2015
    - Capitolul I - 2. Demersul de evaluare clinică
     - 3. Planificarea evaluării clinice
    - 4. Stabilirea relației cu copilul/ adolescentul și cu părinții la începutul procesului de evaluare
    - Capitolul II - 1. Strângerea informațiilor prin interviu;
  • Manual de Psihologia dezvoltării – Florinda Golu
    - Capitolul 4 - 4.4.4. Tulburările de atașament
    - Capitolul 6 - 6.5. Influențele mediului familial

    - Capitolul 7 - Preadolescența
    - Capitolul 8 - 8.5. Criza de originalitate
    - 8.6. Adolescenții și agresivitatea
    - 8.8. “Cine sunt eu?” sau în căutarea identității
    - 8.9. Devieri de la normalitate;                           
  • Legea nr.53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    - Capitolul II - Executarea contractului individual de muncă.

7.2. Psiholog practicant  - Centrul de zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități ,,Ghencea,,

  • Legea nr.272/2004 cu privire la protecția şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările si completările  ulterioare – integral;
  • Ordinul nr.27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor -  integral;
  • Cartea “Ghid aplicativ de evaluare clinică a copiilor și adolescenților” – Elena Otilia Vladislav, București, Editura SPER, 2015 -
    CAPITOL I
    2. Demersul de evaluare clinică – pag. 17
    3. Planificarea evaluării clinice – pag. 19
    4. Stabilirea relației cu copilul / adolescentul și cu părinții la începutul procesului de evaluare – punct 4.1 pag.20-23 (fără Atașamentul și stabilirea relației cu copilul/adolescentul).
    CAPITOL II
    1.2. Interviul cu părinții – pag. 43-44
    1.2.2. Anamneza – pag. 46-49
    2.1.2. Observații asupra jocului copilului – pag. 55-56
    2.2. Observarea comportamentului copilului/adolescentului cu părintele – pag. 56-58;
  • Repere fundamentale în învãțarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani / Studiu UNICEF / dr. Mihaela   Ionescu (coord.), Carmen Anghelescu, Cristiana Boca, ... – București : Vanemonde, 2010 -
  • Legea nr.53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările si completările ulterioare
    - Capitolul II - Executarea  contractului individual de muncă.

7.3. Psiholog practicant  - Serviciul Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap

  • Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral;
  • Hotărârea de Guvern nr.430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, cu modificările și completările ulterioare prin Hotărârea de Guvern nr.927/2016integral;
  • Ordinului nr.2298/2012 privind aprobarea Procedurii-cadru de evaluare a persoanelor adulte în vederea încadrării în grad şi tip de handicap – integral;
  • Legea nr.53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările si completările ulterioare
    - Capitolul II - Executarea  contractului individual de muncă.

8. Calendarul de desfășurare a concursului vezi detalii

01.07.2024 - 12.07.2024

Perioada de depunere a dosarelor de concurs

17.07.2024

Afișare rezultate selecție dosare

18.07.2024

Depunere contestaţie rezultate selecţie dosare

19.07.2024

Afişare rezultate contestaţii selecţie dosare

22.07.2024

Data desfăşurării probei scrise

23.07.2024

Afişare rezultate proba scrisă

24.07.2024

Depunere contestaţii proba scrisă

25.07.2024

Afişare rezultate contestaţii proba scrisă

26.07.2024

Data de desfăşurare a interviului

29.07.2024

Afişare rezultate interviu

30.07.2024

Depunere contestaţii interviu

31.07.2024

Comunicare rezultate contestaţii interviu

01.08.2024

Comunicare rezultate finale

9. Atribuțiile posturilor vezi detalii

9.1. Atribuțiile postului de psiholog practicant în cadrul Complexului de de Servicii Apartamente Sociale de Tip Familial

  • Evaluarea psihologică clinică/psihodiagnostic clinic cu referire la factorii psihologici implicați/relevanți pentru sănătate și boală, cu relevanță pentru individ [identificarea factorilor psihologici implicaţi în sănătate, dezvoltare şi tulburare/boală mintală, handicap/dizabilităţi, sarcină, plasament, adicţii, mediul instituţional (asistenţă psihologică la audierea participanţilor în procesul judiciar, asistenţă psihologică pentru recuperare şi reintegrare socială).
  • Intervenţie psihologică clinică și consiliere primară, pentru modificarea factorilor psihologici cu relevanță pentru sănătate și boală (autocunoaștere/optimizare/dezvoltare personală, promovarea sănătății și prevenirea patologiei, sarcină – educație sexuală, protecţia socială şi a copilului, adicţii, asistenţă psihologică a victimei şi agresorului, mediul instituţional a copilului; tulburări de comportament, etc.), îmbunătățirea relațiilor familiale, acolo unde interesul superior al copilului o impune;
  • Utilizarea metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică în specialitatea menţionată pe atestatul de liberă practică;
  • Întocmirea rapoartelor psihologice, a concluziilor şedinţelor de consiliere psihologică, intervenţia psihologică, stabilirea psihodiagnosticului specific şi înaintarea recomandărilor în specialitatea menţionată pe atestatul de liberă practică;
  • Întocmeşte documente pentru fiecare copil/tânăr din cadrul complexului, care să cuprindă observaţiile făcute respectând normele etice și de confidențialitate ale profesiei;
  • Întocmește rapoartele lunare de implementare pentru toți copiii
  • Informează superiorii despre abuzul fizic, emoțional, sexual, neglijență,
  • Face prevenția și oferă consiliere primară pentru copii victime ale abuzurilor menționate mai sus;
  • Participă la întruniri periodice pentru schimburi de experiență cu psihologii din cadrul D.G.A.S.P.C. Sector 6;
  • Încurajează părinţii copiilor să apeleze la asistenţă profesională specializată (psihiatrie), în cazul existenţei unor boli psihice şi îi consiliază pe aceştia, în vederea atenuării traumelor produse de deficienţele copiilor;
  • Determină prin evaluare clinică dacă beneficiarul are nevoie de consult psihiatric, informează și sprijină importanța consultului și tratamentului medicamentos pentru sănatate;
  • Colaborează cu medicul psihiatru menținând legătura pentru situații de criză sau pentru monitorizarea stării psiho-emoționale și a tratamentului medicamentos;
  • Evaluează gradul de acomodare a copiilor, după admiterea acestora în cadrul complexului sau ori de câte ori este solicitat;
  • Participă, în cadrul echipei pluridisciplinare la reevaluarea copilului/tânărului instituţionalizat cu ocazia ieşirii acestuia din cadrul complexului;
  • Consiliază copilul pregătindu-l pentru ieșirea din sistemul de protecție;
  • Elaborează programul de intervenție psihologică, împreună cu beneficiarii cu vârsta de peste 10 ani;
  • Asistenţă psihologică la audierea participanţilor în procesul judiciar (Tribunal, Parchet);
  • Evaluarea clinică primară inițială a copiilor pentru a stabili dacă opțiunea Apartamentelor de Tip Familial este potrivită pentru ei (studierea dosarului, întâlniri cu copilul, întâlniri cu persoanele de atașament)
  • Observă comportamentul copiilor în cadrul activităţilor de învăţare şi joc;
  • Sprijină educatorii, după caz, cu informații, documente, pentru dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă a copiilor
  • Participiă la întâlniri cu echipa pluridisciplinară pentru a monitoriza evoluția, nevoile, strategiile de intervenție ale beneficiarilor;
  • Oferă îndrumări-consiliere educatorilor cu privire la beneficiari;
  • Psihologul va aborda relaţiile cu copiii într-un mod nediscriminator, fără antipatii sau favoritism, folosind un limbaj şi formule de adresabilitate adecvate, respectând în totalitate standardele şi prevederile Legii 272/2004, referitoare la comportamentul personalului faţă de copiii instituţionalizaţi;
  • Participă la întâlniri periodice organizate de șeful ierarhic;
  • Asigură copiilor protecţie şi asistenţă, în cunoaşterea şi exercitarea drepturilor lor, conform legislaţiei în vigoare;
  • Sesizează conducerea/echipa pluridisciplinară din cadrul complexului despre orice tentativă sau situaţie de abuz, neglijare sau exploatare a copilului;
  • Participă la activităţi de perfecţionare şi se informează continuu în domeniul său de activitate.

9.2. Atribuțiile postului de psiholog practicant în cadrul Centrului de zi de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități ,,Ghencea,,

  • Cunoaște obiectivele centrului de zi de recuperare pentru copii cu dizabilități ”Ghencea” și poate informa orice părinte sau reprezentant legal al copilului despre obiectivele misiunii acestuia;
  • Evaluare cognitivă şi neuropsihologică;
  • Evaluare comportamentală;
  • Evaluare subiectiv-emoţională;
  • Participă la evaluarea inițială, intermediară și finală multidisciplinară a copilului în centru împreună cu ceilalți specialiști numiți în echipă;
  • Participă la discuțiile de caz  în echipa multidiciplinară;
  • Terapii de scurtă durată focalizată pe probleme, prevenții, reeducare și recuperare;
  • Desfăşoară activităţi de stimulare senzorio-motorie, cognitivă și de limbaj, de educaţie şi reabilitare comportamentală pentru copii;
  • Utilizează terapii specifice psihologice adecvate fiecărui copil;
  • Desfăşoară activităţi de educaţie şi reabilitare comportamentală precum şi terapii specifice pentru copii;
  • Colaborează cu ceilalţi specialişti şi cu alţi angajaţi în vederea evaluării, desfăşurării de programe de consiliere şi terapii specifice psihologice;
  • Elaborează recomandări psihologice menite să faciliteze progresul copilului în toate ariile de dezvoltare;
  • Întocmește rapoarte privind progresele fiecărui copil în parte, în urma şedinţelor individuale sau de grup;
  • Participă la activităţile de educaţie non-formală;
  • Participă la activităţi de formare a deprinderilor pentru viaţa independentă
  • Încurajează autonomia copiilor în funcţie de vârsta şi nivelul de dezvoltare oferindu-le ocazii frecvente de practicare a abilităţilor de autoîngrijire ;
  • Stimulează dezvoltarea capacităţilor parentale (a capacităţilor de asigurare a îngrijirii corespunzătoare ale copilului, de promovare a dezvoltării personale a copilului, de îndrumare) şi a unui mediu familial stabil, propice funcţionării dimensiunii parentale;
  • Asigurarea informarii şi consilierii preşcolarilor/ elevilor, părinţilor, cadrelor didactice;
  • Asigurarea, prin intermediul metodelor şi tehnicilor specifice, a prevenirii şi diminuării factorilor care determină tulburări de comportament, comportamente de risc, sau disconfort psihic;
  • Asigurarea serviciilor de consiliere şi asistenţă psihologică pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale;
  • Asigurarea serviciilor de consiliere și cursuri/ateliere pentru părinţi;
  • Recomandarea consultării altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competența lor - centre logopedice, comisii de expertiză, cabinete medicale, cabinete psihologice;
  • Participă la cursurile de formare;
  • Alte evaluări în situaţii care implică componente psihologice;
  • Optimizare şi dezvoltare personală, autocunoaştere;
  • Poate organiza workshop-uri în cadrul definit de competenţele sale;
  • Preluarea  în evidenţă a copiilor cu dizabilități şi elaborarea unui plan de recuperare şi terapeutic
  • Informarea şi pregătirea părinţilor pentru a fi coterapeuţi în procesul de recuperare şi integrare a copiilor cu autism
  • Acordarea serviciilor de recuperare copiilor cu dizabilități
  • Organizarea unor activităţi de socializare pentru copii cu dizabilități
  • Are obligaţia să anunţe verbal sau în scris conducerii orice problemă pe care o întâmpină;
  • Participă la oricare alte activităţi la solicitarea șefului de serviciu în limita competenţelor şi a legalităţii.

9.3. Atribuțiile postului de psiholog practicant în cadrul Serviciului Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap

  • Cunoaşte şi respectă prevederile legislaţiei în vigoare din domeniul de activitate şi actionează în conformitate;
  • Răspunde de corectitudinea şi de realitatea datelor rezultate în urma activităţii desfăşurate cu persoanele care solicită protecţie socială;
  • Identifică nevoile clientului, împreună cu acesta, precum şi resursele necesare soluţionării cazului, pe această linie;
  • Elaborează şi emite răspunsuri pentru cererile şi sesizările primite, în limitele normelor legale în vigoare;
  • Participă la elaborarea şi aplicarea de programe destinate informării şi sensibilizării  opiniei publice faţă de problemele legate de respectarea drepturilor beneficiarilor de servicii sociale;
  • Menţine colaborarea cu alte instituţii publice, precum şi cu organisme private autorizate cu activitate în domeniul protecţiei sociale, în vederea  identificării de resurse pentru soluţionarea cazurilor;
  • Respectă metodologia de lucru şi strategia serviciului din care face parte;
  • Respectă caracterul confidential al informaţiilor cu privire la activităţiile specifice;
  • Întocmeşte şi prezintă rapoarte de activitate la cererea şefilor ierarhici;
  • Are obligaţia să participe la cursurile de perfecţionare la propunerea conducerii;
  • Îşi însuşeşte şi respectă normele şi instrucţiunile de protectia muncii, PSI şi  măsurile de aplicare ale acestora;
  • Suportă rigorile legii pentru neîndeplinirea sarcinilor de serviciu;
  • Îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de şefii ierarhici, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
  • Furnizează  expertiza de specialitate cu privire la încadrarea persoanelor adulte în grad de handicap şi/sau orientare profesională şi/sau măsură de protecţie;
  • Efectuează şi răspunde de corectitudinea evaluării psihologice/vocaționale a persoanei adulte care solicită încadrarea în grad de handicap şi/sau orientarea profesională şi/sau măsură de protecţie, în acest caz întocmeşte rapoarte de specialitate şi face recomandările necesare;
  • Efectuează evaluarea vocațională/psihologică în mediul familial şi social al adultului nedeplasabil care solicită  încadrare în grad de handicap şi/sau orientare profesională şi/sau măsură de protecţie;
  • Identifică nevoile de natură psihologică/vocațională ale persoanei adulte care solicită încadrarea în grad de handicap şi/sau orientare profesională şi/sau măsură de protecţie, precum şi resursele necesare soluţionării cazului, pe această linie;
  • Face recomandările de specialitate necesare întocmirii programului de reabilitare şi integrare socială  pentru fiecare adult evaluat, care se încadrează în grad de handicap sau solicită orientare profesională şi/sau măsură de protecţie;
  • Colaborează cu membrii echipei multidisciplinare din cadrul serviciului la elaborarea planului individual de servicii precum şi a programului de reabilitare şi integrare socială a persoanei adulte cu handicap;
  • Evaluează  îndeplinirea condiţiilor, din punct de vedere psihologic, de obţinere a atestatului de asistent personal profesionist;
  • Participă la elaborarea şi aplicarea de programe destinate informării şi sensibilizării opiniei publice faţă de problemele legate de respectarea drepturilor persoanei adulte cu handicap;
  • Colaborează cu celelalte servicii din instituţie şi cu toate instituţiile implicate în protecţia şi inserţia socio-profesională a persoanelor adulte cu handicap.

Înapoi

Data publicării: 1 iul 2024

Descarcă aplicația mobilă de sesizări eSector6!

Google Play
Versiune minimă: Android 8.0

AppStore
Versiune minimă: iOS 13.0

Campanii active

Servicii medicale gratuite pentru Bucureșteni, prin proiectul SAFE

Află mai multe despre SAFE

021.9970: Instrument de informare și consultanță pentru cetățenii Sectorului 6

 119 - numărul unic pentru copii

 0731624849 - TELEFONUL DE URGENŢĂ ÎN SECTORUL 6

Campania Spune “NU” cerşetoriei!

© 2025 - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, Bucureşti

 

DGASPC Sector 6 este certificată ISO escim DGASPC Sector 6 este certificată ISO 9001 DGASPC Sector 6 este certificată ISO 37001

 

 

 

Website realizat în cadrul proiectului “Primărie fără hârtie II – Digitalizarea DGASPC Sector 6 prin soluție informatică inovativă ca măsură de simplificare administrativă și de optimizare a furnizării serviciilor de asistență socială pentru cetățeni” Cod SMIS 153535 în cadrul Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Site realizat în cadrul proiectului POCA