Concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcții contractuale de execuție (educator, muncitor calificat, infirmieră)

31.07.2024

---

29.07.2024

---

23.07.2024

---

16.07.2024

---

03.07.2024

---

 

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6 cu sediul în Str. Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București organizează concurs de recrutare pentru funcțiile contractuale de execuție din cadrul Direcției Centre Adulți, în data de 22.07.2024-proba scrisă și 26.07.2024-interviul, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art.VII alin.(2) lit. a) și alin.(3) din Ordonanța de Urgență nr.115/ 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, în vederea ocupării următoarelor posturi vacante de natură contractuală, funcții de execuție, cu contract individual de muncă, pe perioadă nedeterminată, după cum urmează:

1. Denumirea posturilor vacante și a structurilor în cadrul cărora se află acestea:

  • 1 post educator în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"
  • 1 post muncitor calificat în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"

Durata timpului de muncă: durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

  • 4 posturi de infirmieră în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"
  • 2 posturi de infirmieră în cadrul Centrului pentru Persoane Vârstnice "Sfântul Mucenic Fanurie"

Durata timpului de muncă: durata normală a timpului de muncă de 40 ore/săptămână,  lucru în ture 12/24 ore, 12/48 ore (ore zi/ore noapte).

2. Dosarul de concurs vezi detalii

2.1. În vederea participării la concurs, candidații vor depune fizic dosarul de concurs la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din Strada Cernișoara nr. 38-40, Sector 6, de luni până vineri între orele  09:00-13:00

2.2. Dosarul de concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului anexat pe site;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi înspecialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului saude către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  9. curriculum vitae, model comun european.

2.3. Formularul de înscriere la concurs, model curriculum vitae și modelul orientativ al adeverinţei care să ateste vechimea în muncă şi/sau în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului sunt disponibile pe site-ul instituției www.asistentasociala6.ro, împreună cu anunțul de concurs.

2.4. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

2.5. Copiile de pe actele prevăzute la lit.b) – e) precum și copia certificatului de încadrare în grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea ,,conform cu originalul,, de către secretarul comisiei de concurs.

2.6. Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale.

În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar sau, după caz, a extrasului de pe cazierul, anterior datei de susţinere a probei scrise sau, după caz, a probei practice.

În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

2.7. Certificatul de integritate comportamentală poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
Candidații au obligaţia de a se prezenta la Direcția Resurse Umane cu documentele prevăzute la punctul 2.2. lit. b)-h) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise.

2.8.  Nerespectarea prevederilor punctelor 2.1. - 2.7. conduce la respingerea candidatului.

2.9. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

3. Condiţii generale necesare ocupării posturilor vezi detalii

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă și capacitate deplină de exerciţiu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
  9. contractul să nu conţină clauze de confidenţialitate sau, după caz, clauze de neconcurenţă.

4. Condițiile specifice de participare vezi detalii

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede educator în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"

Studii: Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul științelor sociale, științelor umaniste și arte
Vechime: minim 1 an    

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede muncitor calificat în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"

Studii: Studii generale/medii
Absolvenți sau în curs de absolvire a unui curs întreținere instalații/echipamente electrice, calificare atestată prin certificat sau adeverință
Vechime: nu este cazul   

Condiţii specifice de participare pentru funcţia contractuală de execuțiede infirmieră în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"/ Centrului pentru Persoane Vârstnice ,,Sfântul Mucenic Fanurie,,

Studii: generale;
Calificare: Absolvenți sau în curs de absolvire a unui curs de infirmieră, calificare atestată prin certificat sau adeverinţă
Vechime: nu este cazul

5. Probele stabilite pentru concurs:

  • selecţia dosarelor de înscriere la concurs, probă scrisă şi interviu.

Fiecare probă de concurs are caracter eliminatoriu.
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă.

6. Locul, data şi ora desfăşurării probelor:

Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor depune dosarul fizic de concurs în perioada 01.07.2024-12.07.2024 inclusiv, de luni până vineri între orele  09:00-13:00, la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr. 38-40 Sector 6 București.

Data, ora și locul organizării selecției dosarelor de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare – 15.07.2024 ora 10:00, la sediulDirecţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr.38-40 Sector 6 București.

Data, ora şi locul organizării probei scrise: 23.07.2024, ora 10:30 22.07.2024, ora 10:30, – în sediul din Strada Floare Roșie nr.7A, Sector 6 București

Data, ora şi locul organizării interviului: 26.07.2024, ora 10:30, – – în sediul din Strada Floare Roșie nr.7A, Sector 6 București

Rezultatele, la fiecare probă, vor fi afișate la Registratura Generală a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 6, din strada Cernișoara nr. 38-40 și pe pagina de internet www.asistentasociala6.ro la rubrica "Carieră".

Bibliografia și tematica stabilită, precum și atribuțiile stabilite conform fișelor de post se regăsesc pe site-ul D.G.A.S.P.C. Sector 6 www.asistentasociala6.ro , la secțiunea "Despre Noi - Carieră" și la sediul D.G.A.S.P.C. Sector 6 din Str. Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București.

Coordonate de contact:

Adresa: Str.Cernișoara nr. 38-40, sector 6, București
Telefon 021/7457237
Email: resurseumane@dgaspc6.com

7. Bibliografia și tematica de concurs vezi detalii

Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii" - educator

  • Legea nr. 53/2003 -  Codul Muncii, republicat, cu modificările şi completările ulterioare (Prevederi contractuale privind drepturi și obligații, angajat-angajator)
  • Ordinul nr.82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități - Anexa 1
  • Legea nr.221/11.11.2010 pentru ratificarea Convenției privind drepturile persoanelor cu dizabilități și Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități art 19-23, 25-30
  • Legea nr.448/2006 din 6 decembrie 2006 – Republicată privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare Capitolul II-Sectiunea 1, Capitolul IV

Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii" și Centrul pentru Persoane Vârstnice ,,Sfântul Mucenic Fanurie,, - infirmieră

  • Legea 53/2003 – Codul Muncii ,republicata cu modificarile si completarile ulterioare (Prevederi contractuale privind drepturi si obligatii, angajat- angajator);
  • Legea 17/2000 – privind asistenta sociala a persoanelor varstnice, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinul 82/2019- privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilitati Modului V-Standarde 1-6 ;
  • PROGRAMUL NATIONAL DE PREGATIRE A INFIRMIERELOR  2012 -  Modul III . TEHNICI DE INGRIJIRE – Ordinul Asistenților Medicali Generalisti, moaselor și asistentilor medicali din Romînia

Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii" - muncitor calificat

  • Legea nr. 53/2003 -  Codul Muncii, republicat, cu modificările şi completările ulterioare (Prevederi contractuale privind drepturi și obligații, angajat-angajator)
  • Legea nr 319/2006 a securității și sănătății în muncă, cu modificările și completările ulterioare – Obligațiile lucrătorilor specifice postului.

8. Calendarul de desfășurare a concursului vezi detalii

01.07.2024 – 12.07.2024

Perioada de depunere a dosarelor de concurs

16.07.2024

Afișare rezultate selecție dosare

17.07.2024

Depunere contestaţie rezultate selecţie dosare

18.07.2024

Afişare rezultate contestaţii selecţie dosare

22.07.2024

Data desfăşurării probei scrise

23.07.2024

Afişare rezultate proba scrisă

24.07.2024

Depunere contestaţii proba scrisă

25.07.2024

Afişare rezultate contestaţii proba scrisă

26.07.2024

Data de desfăşurare a interviului

29.07.2024

Afişare rezultate interviu

30.07.2024

Depunere contestaţii interviu

31.07.2024

Comunicare rezultate contestaţii interviu

01.08.2024

Comunicare rezultate finale

9. Atribuțiile posturilor vezi detalii

Atribuțiile postului de educator în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"

  • Colaborează cu membrii echipei interdisciplinare (medic, asistent social, psihopedagog) în stabilirea și atingerea obiectivelor propuse precum și în ceea ce privește stabilirea metodelor de intervenție ce au ca scop corectarea devierilor de conduită și a tulburărilor de comportament, în vederea restabilirii echilibrului psihic;
  • Desfășoară activități de stimulare senzorio-motorie, cognitivă și de limbaj, de educație și reabilitare comportamentală a persoanelor adulte cu handicap;
  • Utilizează terapii specifice psihopedagogice adecvate persoanelor adulte cu handicap;
  • Desfășoară activități de educație și reabilitare comportamentală precum și terapii specifice;
  • Desfășoară activități didactice și practice în vederea dezvoltării abilităților, în funcție de aptitudini și de gradul de dezvoltare;
  • Colaborează cu ceilalți specialiști și cu alți angajați în vederea evaluării, desfășurării de programe de consiliere și terapii specifice psihopedagogice;
  • Elaborează recomandări psihopedagogice menite să faciliteze progresul beneficiarilor în toate ariile de dezvoltare;
  • Face rapoarte privind progresele fiecărui beneficiar în parte, în urma ședințelor individuale sau de grup;               
  • Conduce activitatea educativă a grupei de beneficiari;
  • Face demersuri pentru o pregătire cât mai bună individuală și particularizată ritmului și posibilităților fiecărui beneficiar;
  • Ajută și răspunde de formarea și consolidarea deprinderilor de autoservire, de asigurarea igienei spațiilor și dotărilor folosite de beneficiari;
  • Discută cu beneficiarul într-un climat de încredere și respect reciproc;
  • Supraveghează cu atenție grupul de beneficiari încredințat și va încerca să creeze și să mențină un climat relaxant și stimulativ pentru dezvoltarea acestora în plan fizic, social, intelectual și emoțional;
  • Organizează și supraveghează desfășurarea programului zilnic al grupei, conform programului de activități;
  • Însoțește și supraveghează beneficiarii la masă, hrănește beneficiarii care nu se pot hrăni singuri în funcție de nivelul de dezvoltare al acestora;
  • Interacționează cu beneficiarii în timpul îngrijirii;
  • Asigură toaleta zilnică a beneficiarilor, respectând normele de igienă;
  • Încurajează și stimulează dezvoltarea autonomiei personale, supraveghind activitățile de auto-îngrijire;
  • Supraveghează calm și relaxat beneficiarii, în toate momentele zilei;
  • Practică constant un comportament blând, evitând folosirea pedepselor de orice fel;
  • Observă permanent grupul încredințat, semnalând prompt modificările survenite în ceea ce privește comportamentul sau starea de sănătate;
  • Însoțește beneficiarii în deplasările efectuate în afara centrului (tabere, excursii, spital);
  • În colaborare cu infirmierele, menține curățenia în dormitoarele repartizate, cu respectarea standardelor de igienă;
  • Răspunde de securitatea beneficiarilor încredințați pe timpul cât își desfășoară programul de lucru și informează șeful de centru, cabinetul medical, în cazul în care apar modificări ale stării de sănătate a acestora;
  • Verifică permanent spațiul grupei de beneficiari repartizat, echipamentele și materialele puse la dispoziția beneficiarilor cu prilejul activităților instructiv-educative, în vederea prevenirii unor accidente sau evenimente neprevăzute;
  • Organizează și amenajează spațiul educațional, încurajează implicarea beneficiarilor în amenajarea mediului educațional;
  • Răspunde de dotarea cu echipamente, materiale didactice necesare activităților desfășurate (rechizite, jocuri alte articole) și contrasemnează bonul de eliberare din magazie a materialelor respective;
  • Urmărește activitatea beneficiarilor și folosește toate metodele pentru a preântâmpina eventualele conflicte ce se pot ivi între aceștia, comunicând conducerii orice stare conflictuală dintre aceștia;
  • Comportamentul, comunicarea și calitatea serviciilor cu beneficiarii și aparținătorii trebuie să se caracterizeze prin amabilitate, promptitudine, respect și limbaj civilizat, având o atitudine pricipială față de aceștia;
  • Are obligația de a cunoaște și respecta legislația în vigoare, cu referire la protecția adultului cu handicap mental și/sau fizic;
  • Are o ținută corespunzătoare față de colegi, beneficiari și vizitatori; 
  • Îi este interzis agresarea verbală sau fizică a beneficiarilor;
  • Îi este interzis primirea în unitate a cunoștiințelor (rude, prieteni) în timpul serviciului.

Atribuțiile postului de muncitor calificat în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"

  • Respectă normele legale în vigoare privind protecţia muncii şi regulile de prevenire şi stingerea incendiilor;
  • Respectă secretul de serviciu şi confidenţialitatea privind activitatea şi beneficiarii din centru; în relaţiile cu mass-media respectă deciziile conducerii centrului;
  • Respectă Regulamentul de Organizare si Funcţionare al D.G.A.S.P.C Sector 6 şi Regulamentul Intern al Centrului de Abilitare şi Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Uverturii;
  • Îndeplineşte şi alte atribuţii şi sarcini la solicitarea medicului, şefului centrului, directorului Direcției Centre Adulți, directorului general adjunct precum şi a directorului general al D.G.A.S.P.C Sector 6 şi pune în aplicare modificările legislative ulterioare;
  • Prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu şi în limitele de autorizare stabilite prin procedurile interne;
  • Prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date;
  • Păstrează confidenţialitatea asupra datelor personale pe care le prelucrează;
  • Prelucrează datele cu caracter personal numai pentru aducerea la îndeplinire a atribuţiilor de serviciu;
  • Aduce la cunoştinţa şefului ierarhic, în cel mai scurt timp posibil, orice situaţie de acces neautorizat la datele personale pe care le prelucrează;
  • Respectă prevederile Sistemului de Management implementat conform reglementărilor în vigoare – SR EN ISO 9001:2015;
  • Se asigură că cerinţele beneficiarului sunt determinate şi satisfăcute în scopul creşterii satisfacţiei acestuia;
  • Comunică RMC-ului orice oportunitate de îmbunătăţire a proceselor sau orice risc identificat;
  • Comunică superiorilor ierarhici orice neconformitate identificată.
  • Se obligă să respecte angajamentul anticorupție;
  • Este responsabil pentru respectarea activităților sistemului de management anti-mită;
  • Participă la acțiuni de conștientizare a necesităților și așteptărilor beneficiarilor și de instruire privind activitățile sistemului de management anti-mită;
  • Comunică direct beneficiarilor precum și colaboratorilor direcți și indirecți, politica în domeniul de management anti-mită;
  • Transmite responsabilului pentru supravegherea activităților de conformare, formare și evaluare a riscurilor referitoare la posibilitatea luării și dării de mită, orice neconformitate în legătură cu nerespectarea cerințelor sistemului de management anti-mită;
  • Raportează de îndată situația apariției unui conflict de interese în desfășurarea activităților.

Atribuțiile postului de infirmieră în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități "Uverturii"

  • Va lua în  primire de la conducere  persoana ce se prezintă pentru internare adresându-i-se cu vorbe blânde și încurajatoare, astfel încât să contribuie la acomodarea mai rapidă a acesteia în centru;
  • Va conduce persoana la cabinetul medical, apoi se va ocupa de igenizarea corporală și vestimentară a sa și chiar deparazitare, dacă este cazul, apoi o va conduce la camera si patul repartizat;
  • Acordă îngrijiri zilnice grupului de beneficiari încredințat (să creeze și să mențină un climat relaxant și stimulativ pentru dezvoltarea acestora în plan fizic, social, intelectual și emoțional);
  •    Încurajează și stimulează dezvoltarea autonomiei personale (în funcție de nivelul de dezvoltare), supraveghind activitățile de auto-ingrijire;
  • Efectuează ori de câte ori este necesar igiena individuală (corp, scalp, fanere) a beneficiarului imobilizat sau cu dificultăţi de mobilizare atât ziua cât şi în cursul nopţii, conform graficului de lucru;
  • Are obligaţia de a asigura igiena corporală şi de vestimentaţie a beneficiarilor imobilizaţi,  a cazarmamentului (cearceaf, pătură, faţă de pernă) ori de cate ori este necesar, zi şi noapte;
  • Controlează dulapurile și noptierele, înlăturând resturile de mâncare sau orice lucruri inutile/periculoase, pe care unii beneficiari au tendința de a le strânge chiar de prin gunoaie,  în scopul evitarii infecțiilor create de acestea;
  • Asigură supravegherea şi securitatea beneficiarilor din centru;
  • Participă activ la programul de întreţinere, mobilizare, la terapia în grup şi recuperare împreună cu personalul de specialitate;
  • Îndeplineşte sarcinile de serviciu trasate de asistentul medical, doctoral centrului şi şefului de centru;
  • Semnalează evoluţia beneficiarilor rezidenţi asistentului medical şi medicului;
  • Ajută asistenta medicală la recoltarea probelor biologice;
  • Transportă rufele murdare ale beneficiarilor conform normelor igienico-sanitare în vigoare, le predă la spălătorie inscripţionate, cu nume şi semnătură;
  • Asigură igiena paturilor şi a întregului mobilier din camerele  de care răspunde; asigură igiena şi curaţenia camerelor ; efectuează aerisirea periodică a camerelor;
  • Dimineaţa, înainte de plecare, infirmierele din tura de noapte au obligaţia de a preda serviciul turei următoare, în bune condiţii igienice (beneficiari şi încăperi);               
  • Se îngrijeşte să asigure spălarea ploştilor, urinarelor, scuipătorilor şi altor obiecte sau materiale în munca de îngrijire a beneficiarilor;
  • Colectează şi transportă deşeurile cu risc biologic conform normelor sanitare;
  • Transportă alimente de la oficii şi asigură distribuirea lor în condiţii de igienă perfectă, hrăneşte beneficiarii fără autonomie; au obligaţia de a returna la blocul alimentar vesela distribuită persoanelor nedeplasabile, în timp util;
  • Asigură curăţenia spaţiilor (camere, garsoniere) după servirea meselor în camere;
  • Asigură păstrarea şi folosirea în bune condiţii a inventarului pe care îl are în primire;
  • Consemnează şi raportează programul de baie în caietele de evidenţă privind îmbăierea beneficiarilor;
  • Semnalează orice eveniment deosebit petrecut în timpul serviciului (probleme medicale ale beneficiarilor, comportamente neadecvate sesizate atât la persoanele asistate, cât şi la ceilalţi angajaţi);
  • Semnalează asistenţilor medicali orice deficienţă apărută în funcţionarea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice din centru;
  • Pe timpul efectuării serviciului, are obligaţia de a fi în permanenţă în mijlocul beneficiarilor, pentru a preveni evenimente de orice natură;
  • Pe tura de noapte, sarcinile de serviciu trebuie îndeplinite cu maximă seriozitate; în cazul constatării neîndeplinirii acestora de către tura care preia schimbul, se semnalează conducerii unitaţii şi se iau măsurile de rigoare; 
  • Are obligația de a cunoaște și respecta legislația în vigoare, cu referire la protecția adultului cu handicap mental și /sau fizic;
  • Comportamentul, comunicarea și calitatea serviciilor cu beneficiarii și aparținătorii trebuie să se caracterizeze prin amabilitate, promtitudine, respect și limbaj civilizat, având o atitudine principială față de aceștia;
  • Poartă în permanență echipamentul de protecție și ecuson cu numele și calificarea sa;
  • Îi este interzisă introducerea băuturilor alcoolice şi intrarea în unitate în stare de ebrietate;
  • Îi este interzisă primirea în unitate a cunostinţelor (rude, prieteni) în timpul serviciului;
  • Îi este interzisă agresarea verbală sau fizică a beneficiarilor; are o ţinută corespunzătoare faţă de colegi, beneficiari şi vizitatori; 

Atribuțiile postului de infirmieră în cadrul Centrului pentru Persoane Vârstnice ,,Sfântul Mucenic Fanurie,,

  • respectă normele de protecție a muncii și de sănătate, potrivit reglementărilor în vigoare şi regulile de prevenire şi stingerea incendiilor; poartă uniforma în timpul serviciului;
  • respectă secretul de serviciu şi confidenţialitatea privind activitatea şi beneficiarii din centru; în relaţiile cu mass-media respectă deciziile conducerii centrului;                                        
  • se asigura ca cerintele beneficiarului sunt determinate si satisfacute in scopul cresterii satisfactiei acestuia
  • indeplineşte şi alte atribuţii şi sarcini la solicitarea asistentului medical, şefului Centrului pentru Persoane Vârstnice ,,Sf. Mucenic Fanurie”, directorului general adjunct precum şi a directorului general al D.G.A.S.P.C Sector 6 şi pune în aplicare modificările legislative ulterioare
  • efectuează ori de câte ori este necesar igiena individuală (corp, scalp, fanere) a beneficiarului imobilizat sau cu dificultăţi de mobilizare atât ziua cât şi în cursul nopţii, conform graficului de lucru;
  • are obligaţia de a asigura igiena corporală şi de vestimentaţie a beneficiarilor imobilizaţi,  a cazarmamentului (cearceaf, pătură, faţă de pernă) ori de cate ori este necesar, zi şi noapte;
  • asigură supravegherea şi securitatea beneficiarilor din centru;
  • participă activ la programul de întreţinere, mobilizare, la terapia în grup şi recuperare împreună cu personalul de specialitate;
  • semnalează evoluţia beneficiarilor rezidenţi asistentului medical;
  • ajută asistenta medicală la recoltarea probelor biologice;
  • transportă rufele murdare ale beneficiarilor conform normelor igienico-sanitare în vigoare, le spală și le predă cu nume şi semnătură;
  • asigură igiena paturilor şi a întregului mobilier din camere; asigură igiena şi curaţenia camerelor; efectuează aerisirea periodică a camerelor;
  • dimineaţa, înainte de plecare, infirmierele din tura de noapte au obligaţia de a preda serviciul turei următoare, în bune condiţii igienice (beneficiari şi încăperi);               
  • se îngrijeşte să asigure spălarea ploştilor, urinarelor, scuipătorilor şi altor obiecte sau materiale în munca de îngrijire a beneficiarilor;
  • colectează şi transportă deşeurile cu risc biologic conform normelor sanitare;
  • asigură distribuirea alimentelor în condiţii de igienă perfectă, hrăneşte toți beneficiarii ; au obligaţia de a strânge vesela distribuită persoanelor nedeplasabile, în timp util;
  • asigură curăţenia spaţiilor (camere) după servirea meselor în camere;
  • asigură păstrarea şi folosirea în bune condiţii a inventarului pe care îl are în primire;
  • consemnează şi raportează programul de baie în caietele de evidenţă privind îmbăierea beneficiarilor;
  • transportă decedaţii la camera mortuară şi îi pregăteşte pentru înhumare;
  • semnalează orice eveniment deosebit petrecut în timpul serviciului (probleme medicale ale beneficiarilor, comportamente neadecvate sesizate atât la persoanele asistate, cât şi la ceilalţi angajaţi);
  • semnalează serviciului administrativ orice deficienţă apărută în funcţionarea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice din centru;
  • pe timpul efectuării serviciului, are obligaţia de a fi în permanenţă în mijlocul beneficiarilor, pentru a preveni evenimente de orice natură;
  • pe tura de noapte, sarcinile de serviciu trebuie îndeplinite cu maximă seriozitate; în cazul constatării neîndeplinirii acestora de către tura care preia schimbul, se semnalează conducerii unitaţii şi se iau măsurile de rigoare;
  • îi este interzisă introducerea băuturilor alcoolice şi intrarea în unitate în stare de ebrietate;
  • îi este interzisă primirea în unitate a cunostinţelor (rude, prieteni) în timpul serviciului;
  • îi este interzisă agresarea verbală sau fizică a beneficiarilor; are o ţinută corespunzătoare faţă de colegi, beneficiari şi vizitatori;

Înapoi

Data publicării: 1 iul 2024

Descarcă aplicația mobilă de sesizări eSector6!

Google Play
Versiune minimă: Android 8.0

AppStore
Versiune minimă: iOS 13.0

Campanii active

Servicii medicale gratuite pentru Bucureșteni, prin proiectul SAFE

Află mai multe despre SAFE

021.9970: Instrument de informare și consultanță pentru cetățenii Sectorului 6

 119 - numărul unic pentru copii

 0731624849 - TELEFONUL DE URGENŢĂ ÎN SECTORUL 6

Campania Spune “NU” cerşetoriei!

© 2025 - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, Bucureşti

 

DGASPC Sector 6 este certificată ISO escim DGASPC Sector 6 este certificată ISO 9001 DGASPC Sector 6 este certificată ISO 37001

 

 

 

Website realizat în cadrul proiectului “Primărie fără hârtie II – Digitalizarea DGASPC Sector 6 prin soluție informatică inovativă ca măsură de simplificare administrativă și de optimizare a furnizării serviciilor de asistență socială pentru cetățeni” Cod SMIS 153535 în cadrul Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Site realizat în cadrul proiectului POCA