Linia telefonică 119 este dedicată în exclusivitate copiilor și s-a înființat cu scopul de a asigura asistență rapidă și imediată în situațiile în care există un risc asupra vieții copiilor sau le este pusă în pericol sănătatea și/sau integritatea fizică și psihică.
Poate apela la 119 - linie telefonică la nivel național, gratuită și disponibilă 24 de ore din 24 - orice copil care se simte abuzat, traumatizat, neglijat, victima violenței de orice tip sau orice altă persoană care are cunoștință de astfel de situații.
Apelurile care semnalează diferite situații care afectează copiii sunt preluate și direcționate în funcție de situație, către instituțiile competente, la nivel central sau local.
Numărul unic național 119 este disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, fiind destinat raportării și prevenirii cazurilor de abuz, exploatare, neglijare și orice alte forme de violență asupra copilului.
Scopul numărului unic 119 este acela de a oferi în mod gratuit, sprijin și asistență, copiilor aflați într-o situație de pericol/urgență/criză dar și de a oferi suport emoțional imediat.
Linia destinată copiilor prin numărul unic – 119 îi încurajează și le permite acestora să-și facă cunoscute opiniile asupra problemelor care îi afectează.
De la începutul anului 2022, de când a fost lansată linia telefonică 119, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6 a primit peste 500 apeluri. În cele mai multe cazuri, copiii au avut nevoie de consiliere psihosocială, au fost îndrumați către alte servicii de susținere și suport.
Rețele sociale