Centrul este deschis în parteneriat cu Fundația Romanian Angel Appeal, Ministerul Muncii și Protecției Sociale prin DGASPC și este COMPARTIMENT pe organigrama DGASPC 6 din septembrie 2011. Echipa centrului este constituită din cinci psihologi și un coordonator centru – psiholog, angajați în cadrul DGASPC 6, toți cu normă întreagă. Activitățile se desfășoară în spațiul alocat în Centrul de Recreere și Dezvoltare Personală Palatul Copiilor sector 6, compus din două camere, în care se derulează sesiunile de consiliere și intervenție terapeutică.
Beneficiarii sunt copii cu tulburare de spectru autist ce prezintă documente ce atestă dignosticul de autism sau de tulburări asociate. Admiterea ca beneficiari ai Centrului se realizează la solicitarea părinților/reprezentanților legali care se adresează direct centrului sau sunt referiți de către Serviciul de Evaluare Complexă.
Serviciile oferite în cadrul centrului sunt adresate atât copilului cât și familiei și constau în: comunicare, interacțiune socială și abilități de grup, deprinderi de autonomie/autoservire personală, motricitate grosieră și fină; terapie individuală; terapie de grup; logopedie; terapie asistată cu animale; activități sportive adaptate; tenis de câmp; art-terapie și stimulare senzorială; referirea către servicii complementare; consilierea părinților după confirmarea dignosticului de TSA.
Copiii incluși în Centru beneficiază de o îmbinare a intervențiilor psiho-comportamentale în context de grup cu cele de dezvoltare a autonomiei personale, activități recreative și de socializare, stimularea comunicării funcționale.
Programul terapeutic trebuie să fie individualizat, personalizat, în acord cu nivelul de dezvoltare al copilului, cu particularitățile sale iar materialele necesare pentru începerea terapiei dar și pentru continuarea terapiei trebuie să fie multiple, cu nivele diferite de complexitate – de la jucăriile generale pe care le are un copil în mediul său la jucăriile specifice și adecvat structurate – materiale diferite (lemn, plastic, texturi), forme, culoare, grade de complexitate pentru a deservi atingerea obiectivelor pe toate ariile: autoservire și autonomie personală – abilitățile de viață, stimularea limbajului și dezvoltarea comunicării, motricitate fină și grosieră, socializarea și jocul, cogniția, stimulare și integrare senzorială.
Rețele sociale