Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, în parteneriat cu direcțiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului derulează proiectul Team – UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor care este depus în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014 - 2020, Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei, Prioritatea de investiție 9.iv: Creșterea accesului la servicii accesibile, durabile și de înaltă calitate, inclusiv asistență medicală și servicii sociale de interes general, apel de proiecte POCU/480/4/19/19/Operațiune compozită OS. 4.5, 4.14 - Reducerea numărului de copii și tineri plasați în instituții, prin consolidarea rețelei de asistenți maternali.
Astfel, în vederea dezvoltării rețelei de asistență maternală, DGASPC sector 6 organizează selecție, în vederea atestării și angajării ca asistenţi maternali profesionişti.
Persoanele apte de muncă, cu domiciliul pe raza sectorului 6, ce dispun de spaţiu locativ, nu au probleme de sănătate şi doresc să îngrijească la domiciliul propriu un copil, sunt rugate să sune la 021/317.63.11/int.225.
Mai multe informații aici
Serviciul de asistenţă maternală asigură protecţia copilului care necesită stabilirea unei măsuri de protecţie ce impune creşterea, îngrijirea şi educarea copilului de către un asistent maternal profesionist; această protecţie include şi plasarea copilului în regim de urgenţă.
Orice copil are dreptul de a beneficia de serviciul de asistenţă maternală, dacă se impune acest lucru.
Copilul şi familia sa au acces la serviciul de asistenţă maternală care recunoaşte nevoile individuale ale lor şi răspunde acestora ţinând cont de religie, origine etnică, limbă, cultură, dizabilităţi şi sexualitate.
Acte existente în dosarul copilului:
Plasamentul în regim de urgenţă este făcut în condiţiile prevăzute de lege, cu justificarea în scris de către asistentul social care a propus măsura a motivelor acesteia; evaluarea nevoilor copilului în acest caz se realizează în cel mult 7 zile de la data plasamentului, iar în cazuri excepţionale, cu aprobarea supervizorului, acest termen se poate prelungi cu cel mult 5 zile.
Hotărârea de plasament
Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată, care asigură prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul sau creşterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor primiţi în plasament.
Pentru ca o persoana să primească atestatul de asistent maternal profesionist trebuie:
Persoanele care solicită obţinerea atestatului vor adresa o cerere de evaluare a capacităţii lor serviciului public specializat pentru protecţia copilului pe raza căruia îşi au domiciliul sau unui organism privat autorizat să desfăşoare activităţi de protecţie a copilului, prin angajarea de asistenţi maternali profesionişti.
Cererea va cuprinde un curriculum vitae al solicitantului, precum şi motivele pentru care doreşte să devină asistent maternal profesionist.
La cererea de evaluare vor fi anexate:
Capacitate de a fi atestaţi ca asistenţi maternali profesionişti a solicitanţilor va fi evaluată de direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului în termen de 90 de zile de la înregistrarea cererii .
Asistentii maternali profesionişti au obligaţia să informeze de îndată direcţia generală de asistenţă şi protecţia copilului care le supraveghează activitatea, asupra oricărei schimbări survenite în situaţia lor personală, familială sau socială, care ar putea influenţa activitatea lor profesională.
Asistență maternală
Adresa: Aleea Istru Nr. 4, (zona Prelungirea Ghencea), Sector 6, Bucureşti; Tel. 021/317.63.11/int. 225 (Serviciul Asistenţă Maternală); Fax: 021/317.63.12. Email: asistentamaternala@dgaspc6.com
Management de caz
Adresa: Aleea Istru Nr. 4, (zona Prelungirea Ghencea), Sector 6, Bucureşti Telefon: 021.317.63.11 (interior 215) E-mail: managementcaz@dgaspc6.com