(1) În vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuțiilor ce revin Comisiei privind copilul cu dizabilități, Serviciul de Evaluare Complexă din cadrul Direcției exercită următoarele atribuții (conf. art. 19 dinHOTĂRÂRE Nr. 502/2017 privind organizarea şi funcţionarea comisiei pentru protecţia copilului):
(2) În situația în care documentele de evaluare nu sunt complete, serviciul de evaluare complexă solicită specialiștilor transmiterea informațiilor de completare. Dacă informațiile nu sunt transmise în termen de 15 zile, este anunțată Comisia în vederea îndeplinirii atribuției prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. h).
(3) În vederea realizării atribuției prevăzute la alin. (1) lit. j), serviciul de evaluare complexă:
Având în vedere Criteriile biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap aprobate prin Ordinul 1306/1883/2016 emis de Ministerul Sănătăţii şi Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârsnice şi Metodologia pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap aprobată Ordinului nr.1985/1305/5805/2016 al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârsnice, Ministerul Sănătăţii şi Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, vă informăm că documentele ce urmează a fi anexate cererii de evaluare şi depuse la sediul instituţiei - Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilităţi (Aleea Istru, nr. 4), pentru încadrarea în grad de handicap/obţinerea planului de abilitare-reabilitare pentru copil, sunt următoarele:
Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabiltăți (SECCD) este o componentă a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului sector 6 și are ca obiectiv evaluarea complexă socio-psiho-medicală a copiilor cu dizabilități în scopul stabilirii funcționării, stabilirii nivelului calității structurilor anatomice, funcțiilor organice, activităților și participării copilului la viața socială în vederea eliberării certificatului de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap și a întocmirii planului abilitare/reabilitare.
Asistentul social va stabili împreuna cu petentul şi membrii echipei de evaluare
Astfel, fiecare copil va fi evaluat de către medic (în funcţie de afecţiune competentă evaluării va fi a medicului pediatru sau neuropsihiatru), psiholog, psihopedagog şi asistent social.
În urma evaluării complexe se stabileşte severitatea handicapului, iar dosarul care conţine şi raportul final de evaluare complexă va fi înaintat Comisiei pentru Protectia Copilului, împreună cu propunerea de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap.
Dosarul este înaintat Comisiei pentru Protecţia Copilului sector 6, acesta îl analizează şi eliberează o Hotărîre cu anexele:
Termenul de valabiliatate al Certificatului de încadrare în grad de handicap pentru copii se stabilește ținând cont de situația concretă a copilului din punct de vedere al deficiențelor/afectărilor, limitărilor de activitate și restricțiilor de participare și este de minimum 6 luni și maximum 2 ani. Pentru tânărul care urmează să împlinească 18 ani, termenul de valabilitate poate fi mai mic de 6 luni și mai mare de 2 ani, dar nu mai mare de 2 ani și 6 luni. Prin excepție de la prevederile alin. (2) pentru copiii cu handicap a căror afecțiune necesită îngrijiri medicale paliative, certificate de medicul de specialitate, Comisia pentru protecția copilului stabilește un termen de valabilitate a certificatului valabil până la vârsta de 18 ani.
Solicitantul depune Certificatul de încadrare în grad de dizabilitate (în copie) şi Certificatul medical tip A 5 (copie) împreună cu actele de stare civilă la sediul din Aleea Istru, nr. 4 pentru acordarea drepturilor aferente gradului de dizabilitate.
Dreptul la prestațiile sociale se stabilește prin decizie a Directorului Executiv al DGASPC în baza documentului care atestă încadrarea în grad de handicap din evidența direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului. Plata prestațiilor sociale se face din oficiu, în baza deciziei Directorului Executiv al DGASPC. În situația în care persoana încadrată în grad de handicap nu dorește să beneficieze de prestații sociale poate depune cerere în acest sens.
Solicitantul revine pentru obţinerea Certificatului de încadare în grad de dizabilitate cu 60 de zile înainte de data expirării Hotărârii anterioare sau în cazul modificării stării da sănătate a copilului.
Reevaluarea condiţiilor privind încadrarea copilului într-un grad de handicap se face la cererea părintelui sau a reprezentantului legal, formulată cu 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului. Cererea de reevaluare poate fi formulată oricând, dacă s-au schimbat condiţiile pentru care s-a eliberat certificatul de încadrare într-un grad de handicap.
Prin punerea în aplicare a art.50 alin (1) din Legea nr.1/2011-Legea Educaţiei Naţionale şi a OMECTS nr.6552/13,12,2011 pentru aprobarea metodologiei privind evaluarea, asistenţa psihoeducaţională, orientarea şcolară şi orientarea profesională a copiilor, a elevilor şi tinerilor cu cerinţe educaţionale special, evaluarea şi orientarea profesională a copiilor, elevilor şi tinerilor cu cerinţe educaţionale special se realizează de către Centrul Municipiului Bucureşti de Asistenţă Educaţională, cu sediul în str. Heliade între Vii, nr. 36, Sector 2.
Adresa: Aleea Istru Nr. 4, (zona Prelungirea Ghencea), Sector 6, Bucureşti Tel: 0213176311; Fax: 0213176312. E-mail: evaluarecomplexacopii@dgaspc6.com