Serviciul Managementul Calității, Monitorizare și Spațiu Locativ

SPAȚIU LOCATIV

Atribuții vezi detalii

  1. Întocmește, instrumentează și înaintează spre analiză și evaluare, dosarele solicitanților de locuințe sociale, din fondul locativ de stat și/sau cele destinate închirierii pentru tineri, Comisiei Sociale de analizare a cererilor de locuință și de repartizare a locuințelor sector 6, București, care desfășoară activitate decizională în analizarea cererilor și în stabilirea listei de priorități în soluționarea acestora;
  2. Instrumentează și înaintează spre analiză, Comisiei Sociale de analizare a cererilor de locuință și de repartizare a locuințelor sector 6, București, cererile privind transcrierea contractelor de închiriere, schimburile de locuințe, intrările în spațiu și extinderile în cadrul aceleiași unități locative;
  3. Duce la îndeplinire hotărârile luate de Comisia Socială de analizare a cererilor de locuință și de repartizare a locuințelor sector 6, București, (prin emiterea de răspunsuri către petenți și/sau, atunci când este cazul către instituții publice);
  4. Participă la elaborarea criteriilor privind stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe prin punerea la dispoziția Comisiei Sociale de analizare a cererilor de locuință și de repartizare a locuințelor sector 6, București, a documentației necesare;
  5. Întocmește procesele verbale ale ședințelor Comisiei Sociale de analiză a cererilor de locuință și de repartizare a locuințelor;
  6. Întocmește lunar pontajul referitor la prezența la ședințe a membrilor Comisiei Sociale de analiză a cererilor de locuință și de repartizare a locuințelor;
  7. Asigură arhivarea dosarele constituite în vederea atribuirii de locuințe/spații cu altă destinaţie.

LOCUINȚE PENTRU TINERI, DESTINATE ÎNCHIRIERII, CONSTRUITE PRIN PROGRAMELE ANL

Dosarele depuse de solicitanții de locuințe pentru tineri, cuprinzând cererea și actele doveditoare, sunt instrumentate în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului Local sector 6, nr.128/24.05.2024 de aprobare a criteriilor pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe pentru tineri, destinate închirierii, în sectorul 6 al Municipiului București, prin care sunt stabilite:

  • criteriile de acces la locuință;
  • criteriile de ierarhizare stabilite prin punctaj;
  • documentele necesare dovedirii îndeplinirii Criteriilor pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor de locuinţe şi în repartizarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, în Sectorul 6 al Municipiului București

Analizarea cererilor și stabilirea listei de priorități în soluționarea acestora se realizează de către Comisia Socială de analiză a cererilor de locuințe și repartizare a locuințelor, sector 6, București, până la sfârșitul lunii februarie a fiecărui an, luându-se în considerare cererile depuse la Serviciul Managementul Calității, Monitorizare și Spațiu Locativ până la sfârșitul anului precedent.

Precizăm faptul că dosarele depuse până la data de 31.12.2024 se află în curs de evaluare la nivelul Comisiei Sociale de analiză a cererilor de locuințe și repartizare a locuințelor, sector 6, București

După finalizarea acestei etape, listele cu ordinea de prioritate elaborate de Comisia Socială, vor fi supuse aprobării Consiliului Local sector 6, București și vor fi aduse la cunoștința beneficiarilor, atât individual cât și prin afișarea lor la loc vizibil, în vederea consultării.

Contestaţiile cu privire la stabilirea accesului la locuinţe, precum şi la acordarea priorităţilor în soluţionarea cererilor se vor adresa Primarului sectorului 6, în termen de 7 zile de la afişarea listelor Soluţionarea contestaţiilor se va asigura în termen de 15 zile de la primire, în condiţiile legii.

Legislație specifică

  • Legea nr.152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificările și completările ulterioare.
  • Hotărâre de Guvern nr.962/2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe.

Documentele necesare dovedirii îndeplinirii Criteriilor pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor de locuinţe şi în repartizarea locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, în Sectorul 6 al Municipiului București
vezi detalii

  1. Declarație notarială, dată la data depunerii cererii de către solicitant și membrii majori ai familiei acestuia, din care să rezulte că, solicitantul și familia sa (prin familie se înțelege solicitant, soț/soție și copiii care vor fi nominalizați, iar pentru solicitantul necăsătorit se va preciza starea civilă) până la data depunerii cererii, nu deține și nu a deținut o altă locuință în proprietate și/sau nu este beneficiarul unei alte locuințe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unității administrativ-teritoriale sau a unității în care își desfășoară activitatea, în municipiul București. Tot în declarație, solicitantul va preciza unde și în ce calitate locuiește în fapt familia sa - original;
  2. Certificatul de căsătorie al solicitantului sau, după caz, acte care atestă desfacerea căsătoriei (dacă este cazul);
  3. Actul de identitate al solicitantului și soțului/soției (dacă este cazul);
    3.1. Dovada domiciliilor avute până la data depunerii cererii - pentru solicitant şi, după caz, familia acestuia (soţia/soţul, copiii majori), pe baza adeverinţei eliberată de direcţia locală de evidenţă a persoanelor, la care solicitantul (și soțul/soția, copiii majori, dacă este cazul) este arondat cu domiciliul;
  4. Certificatele de naştere ale copiilor sau actele de identitate (dacă este cazul);
  5. Pentru copiii rezultaţi din concubinaj, recunoscuţi de tată, se va prezenta hotărâre judecătorească de încredinţare a minorilor (stabilire a domiciliului minorilor);
  6. Dovada calităţii în care solicitantul (și soțul/soția, copiii, dacă este cazul) locuieşte la adresa de domiciliu. În acest sens va prezenta, după caz:
    • actul de proprietate sau contractul de închiriere, dacă locuiește în calitate de tolerat la părinți sau alte persoane; se va prezenta și schița locuinței cu suprafața locuibilă a acesteia;
    • contractul de închiriere (în care se va preciza numărul de camere închiriate și suprafața acestora) dacă  locuiește în calitate de chiriaș la proprietar; în situația în care, în contractul de închiriere nu se precizează suprafața închiriată, se va prezenta și schița locuinței;
  7. Solicitantul care are domiciliul în locuință naționalizată și a fost evacuat de la adresa de domiciliu, va prezenta hotărâre judecătorească de evacuare/notificare în vederea evacuării, precum și procesul verbal de punere în aplicare a hotărârii/notificării;
  8. Dacă solicitantul nu locuiește la adresa la care are domiciliul, va preciza acest lucru în declarația de la punctul 1 și va prezenta contractul locuinței unde locuiește în fapt, la care anexează schița acesteia și actele de identitate ale persoanelor care au domiciliul și locuiesc la respectiva adresă;
  9. Solicitantul care are calitatea de tolerat în spațiu la adresa unde locuiește, va prezenta actele de identitate ale persoanelor care locuiesc şi au domiciliul la aceeași adresă; pentru copiii cu vârsta sub 14 ani, se vor prezenta certificatele de naştere;
  10. Solicitantul care are domiciliul şi/sau locuieşte în apartament la bloc, va prezenta adeverinţă de la asociaţia de proprietari  în care să se precizeze numele și prenumele persoanelor care locuiesc și pentru care se plătesc cote de întreţinere aferente apartamentului respectiv;
  11. În cazul în care, solicitantul și, după caz, soţia/soţul, după data de 01.01.1990 au avut domiciliul în municipiul București și la alte adrese faţă de cea actuală, urmează să fie prezentate şi actele domiciliilor anterioare, respectiv:
    • actul de proprietate/contractul de închiriere și actele de identitate ale părinților, dacă a domiciliat la aceștia;
    • contractul de închiriere, dacă a locuit în calitate de chiriaș la proprietar;
    • dacă nu pot fi prezentate actele de proprietate sau contractele de închiriere ale locuințelor, se vor prezenta adeverințe de la direcțiile de taxe locale în circumscripția cărora se află respectivele locuințe,  în care să se menționeze dacă solicitantul și după caz, soția/soțul, a figurat sau figurează în calitate de proprietar la adresele respective;
  12. Dovada studiilor absolvite de solicitant – se va prezenta diploma eliberată, potrivit legii, pentru ultimul nivel des tudii finalizat; cei care nu au urmat o formă de învățământ, vor face mențiune în declarația notarială de la punctul 1;  pentru absolvenții de liceu, diploma de bacalaureat va fi însoțită, după caz, de atestatul privind pregătirea profesională obținută la absolvire;
  13. Dacă este cazul:
    13.1 Documente privitoare la starea de sănătate actuală, potrivit cărora se acordă dreptul la însoțitor sau o cameră în plus, pentru solicitant sau un alt membru al familiei (soț/soție, copii), dacă este cazul:
    - Certificat medical – formular A5 - (dacă este cazul) eliberat conform O.U.G. nr. 40/1999,  pentru solicitant sau un alt membru al familiei (soţ/soţie, copii); certificatul medical va fi însoțit de buletine de analiză care atestă că diagnosticul a fost pus în baza investigațiilor de specialitate sau de adeverință eliberată de medicul specialist care atestă că persoana, pentru care s-a prezentat certificatul medical, este în evidență cu respectiva afecțiune;
    - Certificat de încadrare în grad de handicap/invaliditate pentru  pentru solicitant sau un alt membru al familiei (soţ/soţie, copii);
    13.2 Tinerii proveniți din case de ocrotire socială și care au împlinit 18 ani, vor prezenta acte doveditoare în acest sens;
    13.3 Tinerii care au adoptat sau adoptă copii, vor prezenta acte care atestă acest lucru;
  14. Dovada locului de muncă al solicitantului prin:
    • contract de muncă, acte adiționale la acesta și adeverință eliberată de angajator, din care să reiasă cu claritate, adresa completă a locului de muncă unde solicitantul își desfășoară activitatea;
  15. Dovada veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni, de titular și membri ai familiei acestuia (soț/soție, copii):
    15.1 Dovada veniturilor nete salariale, realizate în ultimele 12 luni, de titular și membri ai familiei acestuia (soț/soție, copii):
    15.1 Dovada veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni, de membri ai familiei solicitantului (soț/soție, copii), care nu au loc de muncă dar realizează venituri, altele decât cele salariale (dacă este cazul):
    15.2 pentru şomerii: carnetul de luare în evidenţă la Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sector 6 şi dovada veniturilor realizate de aceştia în lunile respective;
    15.3 pentru pensionari: taloanele de pensie din ultimele 12 luni sau adeverință eliberată de Casa Locală de Pensii Sector 6, cu pensia primită în ultimele 12 luni;
    15.4 pentru persoanele încadrate în grad de handicap/în grad de invaliditate: taloanele de pensie/ indemnizație/stimulent  din ultimele 12 luni sau adeverinţă eliberată de Casa Locală de Pensii Sector 6/ DGASPC Sector 6/ APIS /DGASMB (după caz);
    15.5 pentru minori se va face dovada primirii alocaţiei de stat pentru luna anterioară depunerii cererii.

În perioada de evaluare a dosarelor, Comisia Socială poate solicita și alte documente relevante din categoria celor de mai sus, cu menționarea termenului limită până la care se permite completarea dosarelor, cu clarificările solicitate.

Dosarele depuse pentru obținerea unei locuințe sociale, cuprinzând cererea și actele doveditoare, sunt instrumentate în conformitate cu prevederile hotărârilor anuale ale Consiliului Local privind aprobarea criteriilor aplicabile la stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuință, depuse de categoriile de solicitanți prevăzute de Legea Locuinței nr.114/1996, republicată.

Analizarea și evaluarea documentației transmise pentru actualizarea dosarelor depuse, inclusiv pentru dosarele noi, depuse până la data de 30.09.2024, se face pe baza criteriilor de eligibilitate, aferente anului 2025, conform Hotărârii Consiliului Local sector 6, București nr. 280/12.12.2024, privind aprobarea criteriilor aplicabile în anul 2025 la stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuință, depuse de categoriile de solicitanți prevăzute de Legea Locuinței nr. 114/1996 și Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.27/2007.

Precizăm faptul că, dosarele solicitanților de locuințe sociale vor fi supuse atenției Comisiei Sociale de analiză a cererilor de locuințe și repartizare a locuințelor, sector 6, București, care desfășoară activitate decizională în analizarea cererilor și a dosarelor depuse pentru stabilirea listei cu ordinea de prioritate.

După finalizarea acestei etape, listele cu ordinea de prioritate elaborate de Comisia Socială, vor fi supuse aprobării Consiliului Local sector 6, București și vor fi aduse la cunoștința beneficiarilor, atât individual cât și prin afișarea lor la loc vizibil, în vederea consultării.

Contestatiile cu privire la analizarea și evaluarea cererilor de locuintă socială se vor adresa instanței de contencios administrativ competente, potrivit legii.

Referitor la listele cu ordinea de prioritate în soluționarea cererilor de locuință socială, menționăm faptul că ultimul act administrativ adoptat de Consiliul Local sector 6, București este H.C.L nr.135/29.06.2023 privind aprobarea listelor cu ordinea de prioritate în soluționarea cererilor de locuință, depuse în baza Legii locuinței nr. 114/1996 și a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 74/2007, pentru anul 2023.

Legislație specifică

  • Legea locuinţei nr.114/1996, republicată.
  • Hotărârea Guvernului nr.1275/2000 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinței nr.114/1996, republicată;
  • Ordonanța de Urgență nr.74/2007 privind asigurarea fondului de locuinţe sociale destinate chiriaşilor evacuaţi sau care urmează a fi evacuaţi din locuinţele retrocedate foştilor proprietari, cu modificările și completările ulterioare
  • Ordonanța de Urgență nr.40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, cu modificările și completările ulterioare.
  • Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța Guvernului nr.44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit protecţie internaţională sau un drept de şedere în România, precum şi a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, cu modificările și completările ulterioare.
  • Legea nr.122/2006 privind azilul în România, cu modificările și completările ulterioare.

Actele necesare dovedirii îndeplinirii criteriilor aplicabile la stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuință, depuse în temeiul Legii locuinței nr. 114/1996
vezi detalii

  1. Declaraţie autentificată, la data depunerii cererii, din care să rezulte că solicitantul / familia solicitantului (prin familie se înţelege solicitantul(a), soţia/soţul, copiii care vor fi nominalizaţi, precum și părinții soților, dacă urmează să beneficieze de locuință alături de aceștia; pentru solicitantul necăsătorit se va preciza starea civilă), după data de 01.01.1990 şi până la data depunerii cererii, nu a deţinut şi nu deţine o locuinţă proprietate personală sau din fondul locativ de stat, nu a cedat un contract de închiriere şi nu a beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe. Tot în declaraţie, solicitantul va preciza unde locuieşte în fapt şi că se angajează să comunice instituției în evidența căreia se află dosarul, orice modificare survenită în situaţia sa, în termen de 5 zile de la producerea acesteia.
    Dacă este cazul, solicitantul va menţiona dacă membrii familiei sale (soţia, soţul, copiii majori) realizează venituri pe cont propriu (din închirieri bunuri mobile şi imobile, activităţi  autorizate conform legii sau din alte activităţi producătoare de venituri impozabile) urmând să prezinte în acest sens acte care să dovedească veniturile respective; Pentru interzisul judecătoresc care urmează să beneficieze de locuință alături de solicitant, declarația va fi dată de tutore.
  2. Certificatul de căsătorie sau acte care atestă desfacerea căsătoriei * (dacă este cazul)
  3. Actele de identitate ale ambilor soţi/(dacă este cazul)
    3.1.Dovada domiciliilor avute după 01.01.1990, până la data depunerii cererii - se va face pentru solicitant(ă) şi membrii majori ai familiei acestuia/acesteia (soţia/soţul, copii, părinți), pe baza adeverinţei eliberată de direcţia locală de evidenţă a persoanelor, la care aceștia sunt arondați cu domiciliul
  4. Certificatele de naştere ale copiilor * sau actele de identitate (dacă este cazul)
  5. Pentru copiii rezultaţi din concubinaj, recunoscuţi de tată, se va prezenta hotărâre judecătorească de stabilire a domiciliului minorilor (dacă este cazul)
  6. Dovada calităţii în care familia locuieşte la adresa de domiciliu. În acest sens va prezenta, după caz:
    - actul de proprietate sau contractul de închiriere dacă la adresa de domiciliu, solicitantul(a) și, după caz, familia acestuia(eia), locuiesc în calitate de tolerați.
    - contractul de închiriere (în care se va preciza numărul de camere închiriate) dacă la adresa unde solicitantul(a) și, după caz, familia acestuia(eia) locuiesc în calitate de chiriaș
  7. În cazul în care, titularul(a) sau, după caz, soţia/soţul acestuia/acesteia, după data de 01.01.1990 au avut domiciliul și la alte adrese faţă de cea actuală, urmează să fie prezentate şi acte de la domiciliile anterioare;
    7.1. Pentru domiciliile avute în mediul urban, se vor prezenta, după caz:
    - contractul de închiriere, dacă au locuit în calitate de chiriaş
    - actul de proprietate sau contractul de închiriere şi actele de identitate ale  părinţilor dacă au avut domiciliu la aceştia
    7.2. Pentru situaţiile în care nu pot fi prezentate actele de proprietate sau contractele de închiriere ale locuinţelor, se vor prezenta adeverinţe eliberate de  direcţiile/serviciile de impozite şi taxe locale de pe lângă primăriile pe raza cărora se situează imobilele respective, în care să se menţioneze dacă solicitanţii au figurat sau figurează cu locuinţe proprietate personală la acele adrese, după 01.01.1990;
    7.3. Pentru domiciliile avute în mediul rural se vor prezenta adeverinţe eliberate de primăriile comunelor pe raza cărora au domiciliat, din care să reiasă dacă au figurat sau figurează cu locuinţă proprietate personală pe raza comunelor respective, după 01.01.1990
  8. Solicitantul care are calitatea de tolerat în spațiu la adresa unde locuiește, va prezenta actele de identitate ale persoanelor care locuiesc şi au domiciliul la aceeași adresă. Pentru copiii cu vârsta sub 14 ani, se vor prezenta certificatele de naştere.
  9. Dacă solicitantul are domiciliul şi/sau locuieşte în apartament la bloc, va prezenta adeverinţă de la asociaţia de proprietari  în care să se precizeze numele și prenumele persoanelor pentru care se plătesc cote de întreţinere aferente apartamentului respectiv
  10. Certificat medical eliberat de instituíța medicală competentă, semnat de medicul de specialittae și de conducătorul acestei instituții, conform Anexei 2  din O.U.G. nr. 40/1999,  pentru solicitant, soţ/soţie, copii şi/sau părinţii soţilor, dacă aceştia din urmă vor beneficia, alături de titularul de cerere, de repartizarea unei locuinţe în baza legii 114/1996.
  11. Decizie de pensionare/ decizie medicală asupra capacității de muncă/ certificat de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul) - pentru solicitant, soţ/soţie, copii şi/sau părinţii soţilor, dacă aceştia din urmă vor beneficia, alături de titularul de cerere, de repartizarea unei locuinţe în baza Legii 114/1996
  12. Certificat de rănit, luptător sau urmaş al celui decedat în Revoluţia din Decembrie 1989 (dacă este cazul)
  13. Dovada drepturilor acordate conform prevederile Legii nr.44/1994 (veterani de război), completată şi modificată (dacă este cazul)
  14. Dovada drepturilor acordate conform prevederilor Decretului-Lege nr.118/1990, (persoane persecutate politic şi persoane deportate) completată şi modificată (dacă este cazul)
  15. Pentru solicitanții divorțați, care au pierdut drepturile locative la adresa de domiciliu ca urmare a violenței domestice, acte eliberate de autoritățiile competente care să ateste acest lucru
  16. În cazul în care solicitanţii sunt evacuaţi (evacuarea nu trebuie să se datoreze culpei proprii) de la adresa de domiciliu, vor prezenta sentinţa judecătorească de evacuare şi procesul verbal de punere în aplicare a sentinţei sau notificare în vederea evacuării emisă de executor judecătoresc
  17. Pentru tinerii cu vârsta de până la 35 de ani, proveniți din instituții de asistență socială, adeverință eliberată de direcția de asistență socială, care să ateste acest fapt
  18. Dovada locului de muncă al solicitantului (dacă este cazul):
    -adeverință eliberată de angajator, contractul de muncă, extras din registrul de salariați (revisal).
  19. Dovada veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni, de titular și membri ai familiei acestuia (soț/soție, copii):
    19.1 Dovada veniturilor nete salariale, realizate în ultimele 12 luni, de titular și membri ai familiei acestuia (soț/soție, copii):
    19.2 Dovada veniturilor nete, altele decăt cele salariale,realizate/obținute în ultimele 12 luni, de solicitant și/sau membri ai familiei acestuia:
    19.3 pentru şomeri: carnetul de luare în evidenţă la Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi dovada veniturilor obținute de aceştia în lunile respective;
    19.4 pentru pensionari: taloanele de pensie din ultimele 12 luni sau adeverință eliberată de Casa Locală de Pensii, cu pensia primită în ultimele 12 luni;
    19.5 pentru persoanele încadrate în grad de handicap/în grad de invaliditate: taloanele de pensie/ indemnizație/stimulent  din ultimele 12 luni sau adeverinţă eliberată de Casa Locală de Pensii/DGASPC/APIS/ DGASMB (după caz);
    19.6 cei care nu au loc de muncă și nu realizează niciun venit: declarație autentificată (pentru lunile din ultimul an, în care nu au lucrat);
    19.7 pentru minori se va face dovada primirii alocaţiei de stat pentru luna anterioară depunerii cererii; în cazul elevilor se va prezenta și adeverință eliberată de unitatea de învățământ frecventată și dovada burselor școlare primite (dacă este cazul).
  20. Pentru copiii solicitanților, care au vârsta între 18 și 26 de ani și urmează  o formă de învățământ - cursuri de zi,  adeverință care să ateste acest fapt, eliberată de instituția respectivă.

* Cetățenii străini care beneficiază de protecție internațională, vor prezenta actele eliberate în țara de origine, traduse în limba română și legalizate.

În perioada de evaluare a dosarelor, Comisia Socială poate solicita și alte documente relevante din categoria celor de mai sus, cu menționarea termenului limită până la care se permite completarea dosarelor, cu clarificările solicitate.

Comisia Socială de analiză a cererilor de locuinţă şi de repartizare a locuințelor

Formulare

Dosarele se depun la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, sector 6, Bucureşti, situat în Aleea Istru  nr. 4, la Serviciul  Managementul Calității, Monitorizare și Spațiu Locativ,  cu respectarea  programului de lucru; Luni, Marţi, Joi: 8.00-16.30, Miercuri: 8.00-18.30, Vineri: 8.00-14.00.

Cererile de locuință se efectuează individual și în nume propriu și sunt înregistrate la Serviciul Relații cu Publicul și Registratură și apoi în Registrul de intrări al Serviciului Managementul Calității, Monitorizare și Spațiu Locativ.

Cererea şi actele doveditoare se pot depune fie fizic, la sediul Serviciului Managementul Calității, Monitorizare și Spațiu Locativ, fie prin intermediul serviciilor poștale, la adresa sus menționată sau prin intermediul poștei electronice, la adresa de e-mail spatiulocativ@dgaspc6.com

Date de contact:

Email: spatiulocativ@dgaspc6.com
Telefon: 0725.600.723

 

Serviciul Managementul Calităţii, Monitorizare și Spațiu Locativ îndeplineşte următoarele atribuţii vezi detalii

În domeniul managementului calității

  • Efectuează activităţi preventive şi corective în scopul îmbunătăţirii calității serviciilor sociale acordate, prin acțiuni de control, inclusiv monitorizarea modului de remediere a deficiențelor constatate și a implementării măsurilor dispuse;
  • Evaluează, revizuieşte şi propune recomandări pentru îmbunătăţirea practicilor curente, conform standardelor de calitate;
  • Asistă serviciile sociale în demersurile efectuate privind elaborarea documentelor justificative și a fișei de autoevaluare, necesare obținerii licenței de funcționare;
  • Analizează, pe bază de indicatori, rezultatele obținute ca urmare a acțiunii de control și realizează valorificarea acestora în scopul optimizării și creșterii calității serviciilor sociale oferite;
  • Întreprinde activități de auditare internă pentru implementarea și îmbunătățirea continuă a sistemului de management al calităţii conform standardului SR EN ISO 9001:2015 și a sistemului de management anti-mită, conform standardului SR ISO 37001:2017pentru Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului sector 6, în scopul respectării cerințelor impuse de organismul de certificare;

În domeniul controlului intern managerial

  • Coordonează procesul de elaborare a procedurilor operaționale specifice activității, precum și a listei obiectivelor specifice și a registrului de riscuri, aferente fiecărui serviciu/ compartiment/centru, în conformitate cu prevederile Ordinului nr.600 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • Elaborează Manualul în domeniul integrat al calității și controlului intern managerial, având ca referință standardele de control intern managerial, conform Ordinului nr.600 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și standardelor SR EN ISO 9001:2015 și SR ISO 37001:2017;
  • Întocmește raportări asupra stadiului implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial la nivelul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, conform prevederilor Ordinului nr.600 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice, cu modificările și completările ulterioare;

În domeniul monitorizării

  • Elaborează periodic sau la cerere situații statistice, rapoarte, analize sau sinteze privind situația beneficiarilor de prestații/servicii sociale;
  • Elaborează și transmite periodic (lunar/trimestrial/semestrial/anual) rapoarte statistice ( fișe de monitorizare, formulare, chestionare, etc) către Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București, Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a Municipiului București, Agenția pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București, Direcția Locală de Evidență a Persoanelor Persoanelor sector 6,etc.

În domeniul protecției datelor cu caracter personal

  • Derulează activități specifice, prin responsabilul cu protecția datelor cu caracter personal la nivelul instituției, pentru monitorizarea respectării prevederilor Regulamentului 11 UE nr.679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date;
  • Prelucreză și păstrează confidențialitatea datelor cu caracter personal, în conformitate cu și în limitele de autorizare stabilite de legislația în vigoare;

Responsabilul cu protecția datelor

CRISTINA UDREA
Email: responsabilgdpr@dgaspc6.com
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sector 6 - Sediul Central:
Adresa: str. Cernişoara nr. 38-40, (zona Piaţa Gorjului), sector 6
Telefon: 0217457237

Mai multe informații despre GDPR, aici.

Legislația aplicabilă  vezi detalii

  • Ordinul 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
  • Standard SR EN ISO 9001:2015/ISO 9001:2015;
  • Standard SR ISO 37001: 2017/ISO 37001: 2016;
  • Legea nr.197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • H.G 118/2014 privind aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea 292/2011 – Legea asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată;
  • H.G 1269/2021 privind aprobarea Strategiei Naționale Anticorupție 2021-2025  și a documentelor aferente acesteia;
  • Regulamentului nr.679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date;
  • Acte normative specifice domeniului asistenței sociale, care reglementează activitatea fiecărui serviciu/birou controlat.

© 2025 - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, Bucureşti

 

DGASPC Sector 6 este certificată ISO escim DGASPC Sector 6 este certificată ISO 9001 DGASPC Sector 6 este certificată ISO 37001

 

 

 

Website realizat în cadrul proiectului “Primărie fără hârtie II – Digitalizarea DGASPC Sector 6 prin soluție informatică inovativă ca măsură de simplificare administrativă și de optimizare a furnizării serviciilor de asistență socială pentru cetățeni” Cod SMIS 153535 în cadrul Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Site realizat în cadrul proiectului POCA